“Родзинки” й проблеми туристичної галузі

Екскурсоводи музейних закладів Полтавщини, працівники туристичних фірм із Полтави й Харкова, науковці в галузі туристичної інфраструктури Полтавського університету економіки і торгівлі та студенти зібралися в Полтавській обласній універсальній науковій бібліотеці імені І.П. Котляревського, щоб обговорити шляхи зміцнення туристичного іміджу як чинника конкурентоспроможності регіону. Йшлося і про приємні досягнення, і про наболілі проблеми.
Заступник начальника управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації Лариса Оніщук нагадала присутнім про відомі в усьому світі туристичні бренди Полтавщини – опішнянську кераміку й решетилівську вишивку “білим по білому”. Охоче їдуть туристи на Полтавщину й заради докладнішого ознайомлення з життєписами наших видатних земляків. Таких імен в історії нашого краю налічується понад 700. Приваблюють цікавих мандрівників також яскраві культурно-мистецькі дійства, які відбуваються у кожному районі області, – “Решетилівська весна” (Решетилівка), “Маріїна Долина” (Чутівський район), “Осіннє золото” (Пирятинський район)… Інша туристична перевага Полтавщини – наявність понад 300 об’єктів природно-рекреаційного фонду.
Начальник відділу туризму та культурної спадщини управління культури Полтавського міськвиконкому Віталій Павлов привернув увагу учасників зібрання до туристичних особливостей, завдяки яким надворсклянське місто вигідно вирізняється на тлі столиці та таких мегаполісів, як Харків і Дніпропетровськ. У співвідношенні до чисельності населення Полтава є лідером за кількістю музеїв. Державних музейних закладів в обласному центрі діє аж сім. Причому вхідний квиток тут пропонують, можливо, найдешевший в Україні – за ціною від 5 (для дітей) до 10 гривень. Посадовець також проаналізував міську програму “Полтава туристична” на 2015–2019 роки, повідомивши, що цього року на її виконання передбачено 200 тисяч гривень, що трохи більше, ніж минулоріч. Окремо зупинився на “мовній доступності” для іноземних туристів, які мають змогу скористатися програмою аудіоекскурсій. Як приклад заохочення музейників до вивчення іноземних мов Віталій Павлов розповів про цікавий факт: співробітник Державного історико-культурного заповідника “Поле Полтавської битви”, який може спілкуватися з відвідувачами англійською, німецькою та шведською мовами, отримав 25-відсоткову надбавку до зарплатні згідно з чинним законодавством.
Прикметно, що 5 підпорядкованих управлінню культури міськвиконкому полтавських музеїв обладнані популярними нині серед мандрівників велопарковками. Минулого року розпочато пристосування музейних закладів до комфортного перебування в них людей із особливими потребами – відповідні роботи вже проведено в літературно-меморіальному музеї В.Г. Короленка.
Загалом Полтаву протягом 2015 року відвідало понад 104 тисячі туристів. Найбільше серед них було киян та харків’ян. Із центром сусідньої Слобожанщини в полтавських фахівців туристичної справи вже давно налагоджені добрі партнерські стосунки. Полтавські й харківські приватні підприємці в галузі туристичного бізнесу обмінюються досвідом, і засідання за “круглим столом” в обласній бібліотеці не стало винятком. Лунала й критика. Власниця туристичної агенції з Харкова Ірина Варфоломєєва нарікає на катастрофічну ситуацію із відсутністю в нашій області цивілізованих санвузлів для подорожніх. Значним недоліком є також відсутність дешевих закладів проживання та харчування.
Одна з головних думок, які звучали на зібранні, стосувалася найболючішої проблеми: якщо на регіональному рівні чиновникам і приватним підприємцям, зайнятим у галузі туристичної справи, вдається порозумітися і досягти позитивних зрушень, то на державному рівні продуманої політики, як власне і профільної програми з підтримки туризму, немає.

Вікторія КОРНЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.