Роман ЧЕРНЯК: “На жаль, нині ми практично не маємо державних замовлень”

З нагоди Дня машинобудівника генеральний директор ПрАТ “АвтоКрАЗ” Роман ЧЕРНЯК провів брифінг, під час якого розповів про сьогодення очолюваного ним підприємства, що є одним із найбільших у Кременчуці платників податків, і відповів на актуальні питання. На початку зустрічі він передав вітальні слова на адресу кременчуцьких машинобудівників, і в першу чергу – працівників “КрАЗу”.

А розпочалося спілкування з журналістами із проблемних питань. Зокрема щодо державних замовлень на військову й іншу великовантажну техніку, із виробництва якої спеціалізується підприємство “АвтоКрАЗ”. На жаль, обіцянки Уряду максимально завантажити вітчизняні машинобудівні підприємства роботою поки що не набули реального втілення. Про це повідомив Роман Черняк, говорячи про відсоток держзакупівель у робочому портфелі “АвтоКрАЗу”:
– У цьому році наше підприємство працює на минулорічному рівні. Ми практично не маємо державних замовлень, тож самі шукаємо потенційних замовників, беручи участь у відкритих тендерах через систему електронних закупівель ProZorro. До речі, з появою цієї системи стало легко й просто працювати. Таким чином ми виграли тендер на виробництво і постачання близько 130 автомобілів для “Укргазвидобування”. Тісно співпрацюємо і з комунальними підприємствами, автодорожніми компаніями. Але тут існує проблема – тендери на ремонт доріг нерідко виграють іноземні фірми, що мають свою техніку. Тож на нарадах у першого віце-прем’єр-міністра – міністра економічного розвитку й торгівлі України Степана Кубіва ми пропонували включати в тендерні вимоги умову про залучення до виконання замовлень місцевих трудових ресурсів і вітчизняної автодорожньої техніки.
– Романе Євгеновичу, в головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області повідомили про те, що станом на 1 вересня цього року підприємства Кременчука, в тім числі й “АвтоКрАЗ”, заборгували Фонду понад 16 мільйонів гривень. Чи буде очолюване Вами підприємство розраховуватися по цих боргах?
– Справді, є така проблема. І стосується вона так званих пільгових пенсій. Коли був прийнятий нині діючий Закон України “Про пенсійне забезпечення”, його виконання гарантувала держава, якої нині вже не існує. А потім цей важкий тягар переклали на підприємства, тож це – не наша локальна проблема, із нею мають справу всі виробники. Доводиться у судовому порядку вирішувати це питання.
– Нині вітчизняні компанії, зокрема підприємства нафтогазового комплексу, намагаються через Європейський суд повернути собі майно, яке залишилося в анексованому Росією Криму. Яка доля майна “АвтоКрАЗу” на Кримському півострові?
– Об’єкти, які знаходяться у Криму: база відпочинку й Сімферопольський завод автомобільних рулів, перебувають під нашим контролем. Але ситуація така, що відпочивати на базі немає можливості зі зрозумілих причин. Завод наш у Криму теж фактично не працює, тому що ми не можемо туди ні сировину постачати, ні вивозити звідти готову продукцію. Але ми сподіваємося, що ситуація все-таки зміниться й ми відновимо повноцінну роботу наших об’єктів.
– Чи буде відремонтований Палац культури “КрАЗ”, як про це йшлося раніше?
– Гроші на це виділено, ремонтні роботи розпочато, але, перш ніж їх продовжувати, необхідно повернути на приміщення Палацу культури право власності (наразі на це майно за борги банку “Фінанси і Кредит” накладено обтяження. – Авт.).
– Із запровадженням безвізового режиму для українців із ЄС багато хто із наших співвітчизників поїхав за кордон у пошуках високих заробітків. Чи багато виявилося бажаючих серед працівників “АвтоКрАЗу” попрацювати за кордоном?
– Запровадження безвізового режиму викликало чималий відтік наших кваліфікованих кадрів, і це для нас – дуже актуальна проблема! Не вистачає фахівців майже з усіх спеціальностей, у тім числі інженерів-технологів, конструкторів, слюсарів, формувальників… Ми намагаємося підвищувати заробітну плату, покращувати соціальні стандарти, аби втримати своїх працівників, але ми не в змозі боротися із рекрутенговими фірмами, які розгорнули масштабну кампанію вербування кращих спеціалістів, “полюють” на здібних випускників профтехучилищ. Ті, хто має пряме відношення до навчального процесу, про це прекрасно знають, а дехто й має певний зиск. Розв’язувати проблему відтоку кваліфікованих кадрів потрібно на законодавчому рівні, в тім числі нормувати діяльність рекрутенгових компаній. А в першу чергу – завантажувати підприємства роботою, щоб виробники мали змогу платити своїм працівникам зарплату не нижчу, ніж пропонують у Польщі за збирання полуниці.
– Чи плануєте найближчим часом підвищувати зарплати своїм працівникам?
– На сьогоднішній день середня зарплата по підприємству – 6 тисяч гривень, що на 44 відсотки більше в порівнянні з минулорічним показником. Зрозуміло, що це не та заробітна плата, яку б ми хотіли платити. Тож плануємо найближчим часом підвищити заробітну плату ще на 20 відсотків. Та якщо б мали повну завантаженість виробництва, зарплати в нас були б такими, що й у Польщу їхати нікому не довелося б.
– Які технічні новинки “АвтоКрАЗ” розробляє у партнерстві з іншими машинобудівними підприємствами?
– Одна з новинок – це самоскид зі встановленим на нього обладнанням для розкидання піску й солі виробництва заводу “Кредмаш”, інша – самохідний вакуумний пилосос, створений у партнерстві з Крюківським вагонобудівним заводом. Ми пропонуємо якісну комунальну, спеціалізовану техніку за цілком прийнятними цінами, тож сподіваємося на участь у нових тендерах і зростання попиту.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати
12345 (Без оцінки)
Loading...

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.