Війна на інформаційному фронті

Друковані видання в Україні переживають не найкращі часи. Через втрату територій, економічну кризу, яка спровокувала падіння ринку реклами, подорожчання поліграфічних послуг останнім часом закрилися десятки газет і журналів. У той же час фінансова криза дивним чином оминула деякі газети, матеріали яких збігаються з тезами російської пропаганди. Їх досі безкоштовно роздають на вулицях…
Тим часом Міністерство інфраструктури підтримало ініціативу державного монополіста – УДППЗ “Укрпошта” – про підвищення тарифів на доставку періодичних видань споживачам, що призведе до подорожчання преси як мінімум на 25–30 відсотків. У Національній спілці журналістів України (НСЖУ) подібні плани розкритикували і звернулися за відповідними роз’ясненнями в профільне відомство. “Видання газет і журналів давно втратило свою соціальну функцію і є видом підприємницької діяльності, а їхні власники зацікавлені в отриманні максимальної вигоди”, – відповів перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер. Така позиція чиновника обурила медіа-експертів. “Цікаво, а сотні редакцій місцевих газет (до речі, за розрахунками “Укрпошти”, найбільше подорожчає доставка саме регіональних ЗМІ) і селяни, які їх читають, знають, що газети не виконують соціальні функції? Чиновник із міністерства разом із керівництвом “Укрпошти” вважають, що преса – такий же товар, як пральний порошок чи пиріжки”, – обурився перший секретар НСЖУ Сергій Томіленко.
“Спілка журналістів наполягає на налагодженні партнерських стосунків між монополістом поштових послуг і редакціями. Нові тарифи спочатку треба обговорити з керівниками видань, провести з ними дискусії про якість доставки, роботу обласних дирекцій і тоді виходити на компроміси й взаємні зобов’язання. Фактично – пошта таємно розробила нові тарифи, проект наказу оприлюднили на сайті Мінінфраструктури. Тепер пан Шульмейстер категорично захищає позицію підпорядкованої йому пошти. Очевидно, що такий ультимативний підхід викликає тільки обурення…” – написав на своїй сторінці в “Фейсбуці” Сергій Томіленко.
Гендиректор Української асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов також прокоментував висловлювання чиновника Міністерства інфраструктури. “У листі на офіційному бланку чорним по білому написано, що преса в Україні є звичайним “бізнесом” і не відіграє ніякої суспільної ролі. Втім це не так, і пан Шульмейстер глибоко не правий”, – заявив Олексій Погорєлов.
Також Українська асоціація видавців періодичної преси звернулася до Президента України Петра Порошенка, Прем’єр-міністра Арсенія Яценюка, секретаря РНБО Олександра Турчинова, голови СБУ Василя Грицака і міністра інфраструктури Андрія Пивоварського з проханням “прозоро сформулювати позицію держави щодо ролі преси в українському суспільстві. Особливо під час ведення нашою країною війни за незалежність, в тому числі й на інформаційному фронті”.
(Підготовлено за матеріалами газети “Факты”).

Олександр МИХАЙЛОВ
Журналіст

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.