Соціальна складова ринку товарів і послуг

В  ОКІА “Новини Полтавщини” керівники департаментів облдержадміністрації: інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю – Артем Бабак; економічного розвитку – Дмитро Орлов; інфраструктури та туризму – Сергій Марчишинець, провели брифінг з актуальних питань соціально-економічного та суспільно-політичного життя області. Така форма роботи, як зазначив Артем Бабак, стає системною, і він розраховує, що значною мірою сприятиме широкому роз’ясненню серед населення політики виконавчої влади. Цього разу йшлося про цінову ситуацію на споживчому ринку та про тарифи на пасажирські перевезення.
Щодо ситуації на споживчому ринку, то в цілому, зазначив Дмитро Орлов,  вона типова для України. Водночас по кількох позиціях (крупи, борошно, яйця, ковбаси, молочні продукти) ціни нижчі, ніж у середньому по регіонах держави. В ціноутворенні на овочі значний вплив мають сезонні коливання. За ініціативою облдержадміністрації відновлено щотижневі продуктові ярмарки. Ціни на них, за словами Дмитра Орлова, відсотків на десять нижчі, ніж в торговельній мережі. Місцеві товаровиробники досить активно реалізують продукти, які останнім часом мали ажіотажний попит. Ярмарки вихідного дня проводитимуться в усіх районах області, до них залучатимуть і фермерів та підприємців з інших регіонів з продукцією, яка в області не виробляється. Посадовець зазначив, що запаси продовольства в області значно перевищують норми споживання і чутки про дефіцит є нічим іншим, як спробою розкрутити нові ажіотажні спіралі.
Ситуацію навколо тарифів на пасажирські перевезення проаналізував Сергій Марчишинець. Їх перегляд ініціювала асоціація перевізників, зважаючи на економічні негаразди. Внаслідок зусиль усіх зацікавлених сторін вдалося не допустити тієї негативної динаміки, яка спостерігалася в інших сферах, хоча дискусії, як зазначив Сергій Марчишинець, точилися дуже гострі. Після тривалих переговорів з перевізниками вдалося вийти на економічно обґрунтований тариф у 45 копійок (без ПДВ) за один кілометр, що значно менше, ніж пропонували підприємці. Але це ще не кінцевий результат, особливо враховуючи останні тенденції до зниження цін на пальне. Наразі підготовлений проект регуляторного акта, який пройде відповідну процедуру обговорення і коректив. Департамент інфраструктури і туризму категорично проти встановлення так званого вільного, нерегульованого тарифу. Нині відомство також опікується питаннями безпеки перевезень, збереження мережі автостанцій, які є важливим елементом контролю, та проблемою оптимізації маршрутів, адже близько двадцяти відсотків з них нерентабельні. Тож на конкурс маршрути виставлятимуться пакетами (прибуткові й неприбуткові). Створюється спеціальна робоча група, яка чітко контролюватиме виконання перевізниками їхніх зобов’язань. Учасники брифінгу зазначили, що влада, незважаючи на складнощі, й надалі послідовно відстоюватиме соціальну складову ринку товарів і послуг.

Віктор КІКОТЬ
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.