Необхідна активна промислова політика

Міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавічус з робочою поїздкою побував у  Кременчуці. Його супроводжували голова облдержадміністрації Валерій Головко, народний депутат України Юрій Шаповалов, перший заступник міського голови Віктор Калашник. Айварас Абромавічус відвідав Кременчуцький завод дорожніх машин і Крюківський вагонобудівний завод. Після цього у міськвиконкомі відбулася зустріч із керівниками міст та районів області, керівниками промислових підприємств, підприємцями й аграріями.
Прибувши на «Кредмаш», Айварас Абромавічус у супроводі голови наглядової ради – президента ПАТ «Кредмаш» Миколи Данилейка попрямував до корпусу дорожніх машин. Там він оглянув основне виробництво, мав розмову з начальником, працівниками цеху. Міністра цікавили потужності, стан замовлень і реалізації, перспективи євроінтеграції, рівень зарплат, наявність мобілізованих до війська та підтримка заводчанами колег, які відбувають до війська. Поцікавився високопосадовець і проблемами виробництва. Серед найбільш актуальних Микола Данилейко назвав низький рівень замовлень на внутрішньому ринку та жорсткі умови розрахунків за операціями експорту й імпорту товарів. Збільшення їх терміну з 90 до 180 днів дозволить покращити виробничу діяльність, висловив думку Микола Данилейко. Зокрема він зазначив, що минулого року заводу не вдалося виконати поставлене завдання, випустивши 54 із запланованих 57 асфальтозмішувальних установок. Водночас потужність виробництва становить 60–100 одиниць такої техніки на рік. Серед основних замовників – Росія, Білорусь, Молдова, Казахстан, Грузія. Україна упродовж останніх десяти років придбала усього сто установок. Наразі «Кредмаш» уже виготовив першу дослідну установку АКДМ-206 за євростандартами, тож завод сподівається отримати на неї європейський сертифікат.
Микола Данилейко запропонував ухвалити в Україні програму дорожнього будівництва, яка й стане поштовхом для розвитку не лише автомобілебудівної галузі, а й усієї промисловості, адже  одне робоче місце потребуватиме створення ще 5 робочих місць в інших галузях.
***
DSC_0557Подібні думки висловив і голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько, знайомлячи міністра із підприємством. У корпусі пасажирського вагонобудування Айварас Абромавічус оглянув потужності з виготовлення рейкового транспорту соціального призначення, а також зразки продукції, зокрема приміський дизель-поїзд, створений і зібраний за кошти КВБЗ, який успішно пройшов всі випробування і має дозвіл на серійне виробництво. Його планують придбати для потреб Львівської залізниці. Однак джерело фінансування поки що не визначене. На жаль, в Україні за умов украй зношеної залізничної техніки на приміських маршрутах до цього часу відсутня державна програма її виробництва і закупівлі. Увагу міністра привернув і сучасний поїзд метро з асинхронним тяговим приводом, також створений і зібраний за власні кошти КВБЗ. Пройшовши належні випробування і маючи дозвіл на серійне виробництво, він так і залишається незатребуваним. Замовлень на такі сучасні поїзди, які економно використовують електроенергію, комфортні, зручні, безпечні, поки що теж немає. Володимир Приходько наголосив, що на підприємстві створені повна лінійка пасажирських вагонів усіх типів, міжрегіональні швидкісні двосистемні електропоїзди «Тарпан» (з липня 2014 року працюють на залізниці), міжрегіональний поїзд локомотивної тяги, потяги метро, поверхові й тунельні ескалатори, ходові частини (візки) для всіх видів вагонів і поїздів метро. Державі уже не потрібно витрачати на це кошти, необхідно тільки почати їх експлуатувати на залізницях.
Крім цього, КВБЗ є традиційним потужним виробником і вантажних вагонів багатьох моделей та модифікацій. Для виготовлення такої потрібної продукції є виробничі потужності та кваліфікований персонал. Однак нині підприємство здебільшого простоює, висококваліфіковані працівники перебувають у вимушених відпустках. Володимир Приходько оприлюднив проблеми, які непокоять вагонобудівників: в Україні немає підтримки вітчизняного виробника; немає ні стратегії, ні тактики, ні політики: машинобудування залишене на самовиживання; внутрішній ринок не працює; відсутнє перспективне планування. До того ж дія ряду державних програм, таких, як програма розвитку метрополітенів України, завершилася, а нові не затверджено. Під час закупівель спостерігається відкрите лобіювання іноземних компаній. Україна належить до країн, де на законодавчому рівні відсутнє визначення національного виробника, локалізованого виробництва і національного продукту. Таким чином йде розвал вітчизняної економіки. Тож країні необхідна активна промислова політика. Серед головних її пріоритетів – стимулювання високотехнологічних виробництв. При цьому стимулюється експорт цих галузей, а також імпорт технологій. Усі успішні держави діяли і діють саме так, підкреслив голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ».
***
Під час зустрічі у міськвиконкомі промовці говорили про реальні проблеми у секторах економіки, які вони представляють. Айварас Абромавічус щодо діяльності очолюваного міністерства зауважив, що найголовнішими завданнями відомства є допомога вітчизняному виробникові, створення сприятливого інвестиційного клімату та дерегуляція бізнесу. Звісно, на фоні стабілізації курсу гривні, банківської системи та відновлення довіри до неї. Саме для цього Уряд проводить реформи.
Голова облдержадміністрації Валерій Головко подякував міністру економічного розвитку і торгівлі Айварасу Абромавічусу за участь у відвертій конструктивній розмові й висловив сподівання, що оприлюднені на підприємствах й під час наради ділові пропозиції будуть враховані, матимуть позитивні наслідки як для промислового Кременчука, так і для економіки Полтавщини та України.

Віра ІЛЬКОВА
Анна ЧАПАЛА (фото)
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.