Адміністративна реформа та реформування державної служби в Україні

Ключовими завданнями адміністративної реформи є не просте скорочення чисельності державних службовців та бюджетних видатків,

а модернізація інституціональної структури й системи органів виконавчої влади і їх персоналу та, як наслідок, вдосконалення надання адміністративних послуг. Для суспільства реформа повинна забезпечити прозору систему державної влади, де кожен знає, хто за що відповідає і кому підконтрольний; прозору систему надання адміністративних послуг; збільшення внутрішніх і зовнішніх інвестицій завдяки зрозумілій і передбачуваній системі державного управління; потужний антикорупційний механізм.

Адміністративна реформа передбачає два основних етапи – реформування центральних органів влади та місцевих органів виконавчої влади. Крім того, заплановано суттєві зміни в системі державної служби. У перспективі повинне бути проведення адміністративно-територіальної реформи, яка має привести до зростання ролі органів місцевого самоврядування.

З метою удосконалення управління державною службою Головне управління державної служби України у липні цього року трансформовано у Національне агентство України з питань державної служби, функції якого розширено за рахунок посилення роботи з органами місцевого самоврядування та контролюючих завдань.

Для правового забезпечення реформи державного управління необхідно прийняти й низку інших законів. Ключовий із них – Закон України “Про державну службу” – повинен замінити діючий закон 1993 року, який застарів. Проекти нового закону обговорюються з 2005 року, і лише зараз завдяки ініціативі й наполегливості Президента України та узгодженим діям між Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України стало можливим його прийняття до грудня 2011 року. Законом передбачено суттєві зміни в організації державної служби, яка повинна стати політично нейтральною та більш професійною.

Готуються зміни до Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування”, підготовлено проект Закону України “Про удосконалення надання адміністративних послуг”.

У Рекомендаціях Комітету Міністрів Європейського Союзу “Про належне адміністрування” визначено принципи діяльності публічної адміністрації у відносинах з юридичними та фізичними особами. Українськими дослідниками відзначено необхідність створення по суті нового публічного управління, яке було б зорієнтоване на задоволення потреб громадянського суспільства, що пов’язується із зростанням ефективності публічної адміністрації та перенесення центру її ваги з державного на регіональний та муніципальний (місцевий) рівень. Належне адміністрування передбачає формування пріоритетів знизу – вгору, від громадян до держави, що повинно сприяти зростанню авторитету органів влади.

Отже, мова повинна йти про комплексну роботу із забезпечення надання якісних адміністративних послуг, поєднання зусиль центральних та регіональних і місцевих органів влади й широкого залучення громадськості до процесів публічного управління.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.