Прем’єр-міністр України Володимир ГРОЙСМАН: “Гріх – не використовувати власні можливості, а підтримувати економіку інших країн”

Кременчук із робочою поїздкою у рамках виїзного засідання Національного комітету з промислового розвитку відвідав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Першим пунктом у програмі перебування Глави Уряду України в місті машинобудівників стало відвідання підприємства ПАТ “АвтоКрАЗ”. Разом із першим віце-прем’єр-міністром – міністром економічного розвитку і торгівлі Степаном Кубівим, віце-прем’єр-міністром Володимиром Кістіоном, міністром аграрної політики та продовольства Тарасом Кутовим, головою Полтавської ОДА Валерієм Головком, міським головою Кременчука Віталієм Малецьким Володимир Гройсман оглянув виробничі потужності автозаводу.
Про потенційні можливості автобудівного підприємства розповів генеральний директор ПАТ “АвтоКрАЗ” Роман Черняк. Звертаючись до працівників заводу, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман зазначив:
– Коли я зайшов у цех, побачив головний конвеєр. Це означає, що завод працює, є робота і є заробітна платня. Головне завдання Прем’єр-міністра і Уряду України сьогодні – створити нормальні умови для розвитку вітчизняного виробництва. Вісімдесят відсотків комплектуючих автомобіля, зібраного тут, у вас, належить Україні. Це означає – нам необхідно збільшувати обсяги виробництва нашої власної продукції. Ми в Україні маємо потенціал будувати літаки, автомобілі, трактори, вагони, тож я вважаю, що це гріх – не використовувати власні можливості, а підтримувати економіку інших країн. Тільки через економічне зростання ми зможемо збудувати нормальний рівень життя в країні. Тож нам потрібна державна політика, що сприятиме створенню нових робочих місць. Де сьогодні працюють люди, які отримали спеціальну освіту й мають чималий досвід роботи? Наші спеціалісти працюють за кордоном, тим самим роблять свій внесок в чужу економіку, а ми потім за валюту, кредитні кошти, купуємо виготовлену нашими співвітчизниками продукцію. Я не проти кооперації з іншими країнами – це нормально, адже ми в Україні не всю продукцію можемо виготовляти самостійно. Але в тих сферах, де ми можемо гідно конкурувати, не повинні здавати позицій – ми повинні завойовувати нові ринки збуту й залишатися лідерами.
Володимир Гройсман наголосив на тому, що наразі в Україні є величезний попит на дорожню, комунальну техніку, тож необхідно й надалі працювати на максимальну локалізацію вітчизняного виробництва, щоб задовольняти свої внутрішні потреби і не залежати від закордонного виробника, зокрема у питанні поставок шасі й баз до автомобілів, що виготовляють на “АвтоКрАЗі”:
– У Франції по місцевих дорогах їздять автомобілі французьких автовиробників. Це – свідчення правильної державної політики. Автомобілі “АвтоКрАЗу”, що добре себе зарекомендували й мають попит у більш ніж 70 країнах світу, повинні працювати і в Україні. Знадобиться більше часу, треба буде тяжко трудитися, щоб отримати такий результат, але тільки в цьому – запорука успішності й стабільності в нашій країні.
Опісля Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман ознайомився із лінійкою цивільної й військової техніки, яку створюють на кременчуцькому автозаводі. Він особливо зацікавився першим українським автомобілем-безпілотником КрАЗ-Спартан. Володимир Гройсман мав змогу особисто переконатися в надзвичайній маневреності безпілотника і легкості керування, спробувавши зробити це за допомогою планшета.
***
Наступним пунктом робочої поїздки Глави Уряду України Володимира Гройсмана і представників Кабінету Міністрів стало відвідання Крюківського вагонобудівного заводу. В корпусі пасажирського вагонобудування, що слугує також демонстраційним майданчиком підприємства, до уваги гостей були представлені зразки техніки, яку виготовляють на заводі для потреб Збройних сил України, зокрема полкова землерийна машина, напівпричіп автомобільний, призначений для перевезення різноманітної військової техніки.
Голова наглядової ради–президент ПАТ “КВБЗ” Володимир Приходько продемонстрував Прем’єр-міністру України Володимиру Гройсману основну продукцію заводу, зокрема вагон для міжнародних перевезень габариту RIC, пасажирський купейний вагон, призначений для використання на українських залізничних шляхах, багажний вагон і вагон-ресторан. Гості також оглянули виставку вантажних вагонів, у тому числі й піввагони, призначені для Укрзалізниці, новий вагон-цистерну для транспортування пиловугільного палива. Знайомство із технологією виробництва вагонної і комплектуючої продукції підприємства продовжилося у півскатно-візковому цеху.
Оглянувши виробничі потужності Крюківського вагонобудівного заводу, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман анонсував амбітну програму державної підтримки вітчизняного вагонобудування і пообіцяв зробити відповідні подання щодо доповнень до національного законодавства, щоб в умовах вільної конкуренції продукція українських виробників, у тому числі КВБЗ, могла отримати перевагу.
Під час короткого спілкування із журналістами, що відбулося у складально-зварювальному цеху корпусу пасажирського вагонобудування КВБЗ, Володимир Гройсман розповів про перспективи українського машинобудування:
– Ключове завдання для країни – відновити зростання промислового виробництва. Те, що ми сьогодні побачили в цехах АвтоКрАЗу і Крюківського вагонзаводу, – яскраве свідчення того, що Україна володіє високими технологіями, здатна представити високу якість продукції. Наша продукція користується попитом і продається в інші країни. З іншого боку, національний внутрішній ринок потребує вантажних автомобілів, пасажирських і вантажних вагонів, тож ми повинні залучати інвестиції в цю галузь. Але що на сьогодні маємо? Вітчизняний парк вантажних вагонів зношений на 90 відсотків і потребує модернізації. Те саме – із вітчизняним судноплавством. Тож завдання сьогодення – створити якісні умови для того, щоб наші машинобудівні підприємства – такі, як АвтоКрАЗ, Крюківський вагонобудівний завод, – в кооперації з іншими суміжними вітчизняними підприємствами виробляли якісний український продукт. Українська вантажна техніка на базі КрАЗу, трактори, літаки вітчизняного виробництва – це те, що вже нині для України є цілком реальним, адже маємо високу локалізацію виробництва – вище 60 відсотків, маємо власні технології і висококваліфіковані кадри. Завдання Уряду – відродити національну економіку, тобто сприяти тому, щоб український виробник відчув реальну підтримку своєї держави й міг вільно конкурувати на міжнародному ринку. Нам є що запропонувати закордонним споживачам. Наприклад, продукція вагонобудівного заводу – це сертифікована якість європейського зразка й значно нижча ціна продукції.
У ході імпровізованої прес-конференції порушувалися інші актуальні проблеми сьогодення. Говорячи про зміни у вітчизняній медичній галузі, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман зазначив, що її реформування – надзвичайно складний процес:
– Ми повинні створити таку систему охорони здоров’я, що працюватиме на своєчасне виявлення хвороб й успішне  їх лікування на ранніх стадіях. Ми поступово відходитимемо від практики фінансування стін, лікарень і ліжко-місць й будемо фінансувати конкретну медичну послугу, надану пацієнту. Це має призвести до появи вільної конкуренції між медичними закладами.
Володимир Гройсман пообіцяв запровадити із 1 квітня 2017 року систему відшкодування шляхом компенсації вартості ліків затрат на лікування серцево-судинних хвороб, цукрового діабету ІІ типу, бронхіальної астми:
– Наразі ми вимагаємо від фармацевтичних компаній, що діють в Україні, встановлення справедливих цін на ліки – вони не повинні бути дорожчими, ніж у сусідніх країнах.
За словами Володимира Гройсмана, підвищення соціальних стандартів, запроваджене в Україні з 1 грудня цього року, означає, що кожен громадянин України отримуватиме від 150 гривень до 350 гривень надбавок до пенсій, інших соціальних виплат:
– З 1 січня 2017 року в Україні збільшиться вдвічі мінімальна заробітна плата. Таким чином, кожен працюючий українець не повинен буде отримувати менше, ніж 3200 гривень. Ці норми уже закладені в проект Держбюджету на 2017 рік. У його проекті закладене також підвищення зарплат: вчителям – на 50 відсотків, лікарям – до 30 відсотків; на 2 мільярди гривень передбачено збільшення фінансування на закупівлю ліків.
Володимир Гройсман також анонсував суттєві обсяги інвестування в розвиток вітчизняного машинобудування, програму модернізації Укрзалізниці:
– У наступному році ми будемо закуповувати майже 9 тисяч нових вантажних вагонів, а також пасажирські вагони. У планах – фінансування українського судноплавства. Я хочу максимально завантажити українські підприємства реальною роботою.
***
У головному офісі КВБЗ відбулося засідання Національного комітету з промислового розвитку. У вступному слові Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман вкотре наголосив, що український продукт на внутрішньому національному ринку повинен отримувати державну підтримку. Він закликав до конструктивного і предметного діалогу.
Член Національного комітету з промислового розвитку, голова наглядової ради – президент ПАТ “КВБЗ” Володимир Приходько розповів про стан і перспективи залізничного машинобудування в Україні, голова правління ПАТ “Укрзалізниця” Войцех Балчун представив проект програми оновлення рухомого складу Укрзалізниці до 2021 року, наголосивши на необхідності співпраці в цьому напрямку із українськими національними виробниками.
***
Прем’єр-міністр, особи, які його супроводжували, завітали на урочистості, присвячені 15-річчю галузі вітчизняного пасажирського вагонобудування. Глава Уряду Володимир Гройсман привітав вагонобудівників із пам’ятною датою, вручив групі виробничників почесні відзнаки, цінні подарунки.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА.
Фото Анни ЧАПАЛИ
та з Урядового порталу.

2222222777777dsc_0427

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.