Системний підхід для вирішення проблем

Зазвичай у повсякденні ми досить часто скаржимося один одному на недоброякісні продукти чи промислові товари, придбані нами на ринку або в магазинах, на низький рівень отриманих послуг тощо. Якщо, скажімо, кілька десятиліть тому споживчий ринок контролювався як на державному, так і на громадському рівнях, то нині на несумлінних виробників і поскаржитися майже нікуди, бо практично весь контроль зводиться до функціонування інспекції у справах захисту прав споживачів.
Численні скарги від полтавців на якість обслуговування та роботу вищезазначеної інспекції стали приводом до проведення розширеного засідання Громадської ради при облдержадміністрації. На зібранні розглядалися питання про роботу інспекції у справах захисту прав споживачів, проблеми, пов’язані з цим, і шляхи їх вирішення та роль і місце громадськості у цьому аспекті.
Як зазначив голова Громадської ради Володимир Голуб, назрів час докорінних змін у роботі інспекції, зокрема й щодо налагодження тіснішої співпраці з фахівцями Громадської ради, проведення з ними спільних перевірок несумлінних виробників продукції та надавачів послуг, про що підписано відповідний меморандум.
– Підприємці, які реалізують товари чи працюють у громадському харчуванні, на транспорті, не завжди відповідальні за якість продукції чи послуг, оскільки не вони самі є виробниками. До того ж з початку цього року до облдержадміністрації не надійшло жодної скарги від полтавців, хоча був час, коли їх надходило по десятку за день. Тож потрібно разом шукати шляхи вирішення означених проблем, – підкреслила директор департаменту економічного розвитку ОДА Олена Адамович.
Підбиваючи підсумки роботи служби, виконуючий обов’язки начальника інспекції у справах захисту прав споживачів Тимофій Гофта зазначив, що фахівцями служби з початку року отримано понад 600 звернень громадян, проведено 202 перевірки. Перевірено продукції на суму 410 тисяч гривень, у тому числі на 238 тисяч забраковано чи знято з реалізації, накладено санкції на суму 72 тисячі гривень. Керівник інспекції наголосив, що служба готова до роботи із залученням громадськості, а також зупинився на проблемах, серед яких – створення перепон підприємцями та їхнє небажання допускати спеціалістів інспекції до перевірок, відсутність будь-якої інформації про виробника певних товарів, а ще – недостатній штат працівників інспекції для проведення перевірок.
Про необхідність запровадження системного підходу в проведенні спільних перевірок та проблеми, що виникають при створенні координаційної ради для впровадження нових організаційних форм діяльності, інформував начальник відділу з питань розвитку внутрішнього ринку управління регіонального розвитку департаменту економічного розвитку ОДА Михайло Бугрій. Він зазначив, що, незважаючи на недостатнє фінансування, консультаційні, юридичні й експертні послуги надавалися й надаватимуться повною мірою. Створена й працює “гаряча” телефонна лінія. Розглядається й можливість створення підрозділів з питань захисту прав споживачів у містах обласного значення.
На засіданні також йшлося про низьку якість комунальних послуг, випадки неповноцінного харчування дітей в літніх оздоровчих закладах, значне зниження закупівельних цін на молокосировину, іншу сільськогосподарську продукцію. Водночас наголошувалося на наявності потужної бази для створення в області Центру незалежних експертиз та готовності відповідних висококваліфікованих фахівців проводити своєрідні лікбези як для виробників та продавців продукції, так і для споживачів, з тим, щоб вони знали свої права в питаннях реалізації чи придбання товарів і послуг.

Людмила ДАЦЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.