Дозвіл для роботи перевізників надаватиме громада

Конкурсний комітет із визначення пасажирських перевізників на автобусних внутрішньообласних маршрутах загального користування почав працювати принципово по-новому. Тепер, окрім співробітників облдержадміністрації, він наполовину складається із працівників контролюючих, силових структур та представників громадських організацій. Перше засідання провів уже оновлений його склад. На зібрання запросили і журналістів. Необхідність уваги до теми пасажирських перевезень виникла через велику кількість скарг пасажирів і зауважень контролюючих структур. Водночас оновлений склад конкурсного комітету таким чином намагався уникнути звинувачень у кулуарних домовленостях розподілу маршрутів, унеможливлення монополізації ринку пасажирських перевезень та застосування нечесних методів несумлінних перевізників заради виграшу конкурсу, про що йшлося у висновках компетентних органів. Таким чином комітет намагається забезпечити максимальну прозорість у роботі влади і виключити підозри в запровадженні корупційних схем.
Наголошувалося, що в сьогоднішніх умовах, коли стрімко зростає вартість пально-мастильних матеріалів, так чи інакше доведеться переглядати вартість проїзду в транспорті внутрішньообласного сполучення. Тому конкурсний комітет має максимально прозоро й об’єктивно підійти до роботи, аби мати якнайменше претензій до перевізників.
Загалом на перший відкритий конкурс виставили 101 маршрут на перевезення в межах області. Заявки на них подали 35 учасників. У результаті право на здійснення перевезень отримали 22 претенденти, не допущено до участі в конкурсі 1 перевізника через подання неправдивої інформації. Розгляд 11 об’єктів конкурсу перенесено на позапланове засідання комітету, допоки триватиме перевірка правомірності їхньої діяльності.
Втім, попри таку демократичність конкурсу, не всі перевізники залишилися задоволені його результатами, а найперше – великі перевізники, до яких, власне, і були претензії щодо монополізації ринку перевезень. Вони зокрема наголошували: щоб бути монополістом, потрібно обслуговувати не менше 40 відсотків маршрутів із двох тисяч діючих на Полтавщині. А жодне із великих підприємств-перевізників таку кількість маршрутів не охоплює. Та й у правомірності своєї діяльності, через що, власне, і перенесли засідання конкурсного комітету, вони цілком впевнені.
Виникли питання щодо монополізації ринку пасажирських перевезень на території області й у голови Полтавського обласного тервідділення Антимонопольного комітету України Володимира Оніщенка. Він зокрема наголосив, що обирати перевізника варто не за кількістю охоплених маршрутів, а в першу чергу за наявністю матеріальної бази для обслуговування транспорту та створення безпечних умов для перевезення пасажирів. А саме – наявності у штаті інженерів, слюсарів, механіків, медперсоналу. Та й давати висновки щодо монополізації ринку пасажирських перевезень можуть тільки АМКУ та його структурні підрозділи. Володимир Оніщенко має на меті перевірити матеріали конкурсу.

Олена ІГНАТЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.