Чужих дітей не буває

Полтавський навчально-реабілітаційний центр обласної ради щодня відкриває свої двері для дітей з особливими потребами. Заклад створений 2009 року і функціонує для надання освіти таким дітям, забезпечення їхньої соціалізації. Нині тут у стаціонарному відділенні перебувають 135 дітей із Полтави і 8 дітлахів із районів області.
У своїй роботі педагоги застосовують різні методики.
– Тут створена матеріальна база, яка дає можливість фахово займатися з дітьми із різними вадами. Мешканці всіх куточків Полтавщини можуть привозити дітлахів до цього закладу, де їм нададуть кваліфіковану допомогу. А таких ентузіастів, як працівники навчально-реабілітаційного центру, потрібно всебічно підтримувати, – зазначив голова облдержадміністрації Олександр Удовіченко.
В установі – 9 дошкільних груп, де виховуються діти від двох до семи років, і чотири класи – два перших, третій і четвертий. Про них піклуються 56 творчих, люблячих вихователів, які є справжніми професіоналами своєї справи.
– Тут нелегко працювати, – розповідає директор навчально-реабілітаційного центру Любов Січкар. – У нашому закладі виховуються діти з різними вадами, крім дітей із проблемами очей. Другий рік ми набираємо малюків із ДЦП, вони пересуваються за допомогою візків чи не рухаються взагалі, а лише лежать. Проте все одно перебувають у класі, навчаються, знаходяться поруч з іншими дітьми, отримуючи великий життєвий досвід, долаючи складні обставини, які приготувала їм доля. Вихователі працюють із такими дітьми індивідуально.
DSC_0345Для кожної групи розроблені комп’ютерні програми, за якими навчання йде швидше. Створені спеціальні умови, є все необхідне – різноманітні меблі, іграшки. Останні, до речі, почасти педагоги виготовляють самотужки. На подвір’ї закладу неможливо не захопитися фантазією й умілістю персоналу: ось ялинка із пластикових стаканчиків, далі – сніговичок із пластикових пляшок, з пробок останніх складені цілі композиції. На території розміщені розфарбовані фігурки звірів, змайстровані з коліс і дерева, на стінах всередині приміщення – яскраві малюнки, картини, кумедні фото, на підвіконнях – квіти. Є спеціальний куточок, де розмістилися нагороди, пам’ятні світлини, стоять різноманітні кубки, лежать газети, сторінки яких розповідають про установу чи її вихованців.
Під час міні-екскурсії кабінетами закладу заходимо до одного з них.
– Добрий день, – посміхається групка юних кухарів, які разом із турботливим вихователем розкачують тісто й начиняють його шматочками яблук – готують пиріг.
– Запашне? – допитується про тісто один із малюків у Олександра Удовіченка.
– Запашне, – посміхається чоловік.
Вихованці радо обіцяють пригостити присутніх щойно спеченими смаколиками. У групі – діти різного віку. За словами директора закладу, за вальдорфською методикою це дуже добре, оскільки менші прагнуть дорівнятися до старших, а ті в свою чергу вчаться допомагати малечі. Раз чи двічі на тиждень у садочку проводять такі заняття, де дітей навчають ліпити з тіста, робити салати. Вихованцям кулінарія особливо до вподоби. Юні кухарі залюбки пригощають хлопчиків і дівчаток з інших груп своїми стравами. Після закінчення занять, коли по малечу приходять батьки, працівники закладу організовують вечори чаювання, на яких діти частують рідних тим, що зробили власноруч.
У кожній групі є свій тематичний музей. У музеї хліба, наприклад, дітей знайомлять із багатствами полтавської землі, у музеї води можна послухати шум моря. Є ще одна особлива аудиторія, яка зветься кімнатою думки. У ній вихователі дискутують, радяться, спілкуються з батьками вихованців, уточнюють проблемні моменти, звернувшись до чималої бібліотеки чи мережі Інтернет. Велика робота ведеться для ознайомлення малечі з історією й культурою Полтавщини.
У спеціальній аудиторії діти проходять зоотерапію. Вихованці піклуються про тварин, допомагають прибирати їхні “домівки”. Коли приїздять із села, то обов’язково прихоплюють бурячок і зерно для своїх улюбленців. У закладі проводять й арт-терапію: хлопчики та дівчатка мають можливість переодягнутися в якийсь костюм, примірявши на себе певний образ. У одній із кімнат є музичний стіл, на якому вихованці малюють піском.
Одна із родзинок закладу – театр “Дзвіночок”. Його учасники продемонстрували для присутніх інтерпретацію всім відомої казки “Колобок”.
– Театр ми створили два роки тому, – говорить Любов Січкар. – Почали шукати шляхи урізноманітнення роботи, і виникла така ідея. Батьки охоче відгукнулися на пропозицію. Зараз у нас функціонує громадська організація “Самодіяльний театр “Двіночок”, яка здійснює контроль за дотриманням прав дітей на освіту в нашому закладі. Окрім створення реабілітаційного центру, маємо мрію знайти спонсора й випускати спеціальну обласну газету, в якій могли б знайомити батьків дітей із особливими потребами, як працювати з такими дітьми, як їх виховувати.
До речі, Олександр Удовіченко пообіцяв посприяти в процесі перетворення колишнього спланованого під басейн приміщення, що розташоване біля навчально-реабілітаційного центру і стоїть незакінчене ще з 1996 року, в реабілітаційне відділення, якого вельми потребує заклад. За словами Любові Січкар, там можна облаштувати соляну кімнату, басейн і тренажерний зал для дітей.

Анна ВАСЕЦЬКА
Анна ЧАПАЛА (фото)
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.