“Діалог з країною” – у безперервному режимі

Всеукраїнський телепроект за участю Президента України Віктора Януковича “Діалог з країною”, що відбувся у лютому цього року, для багатьох наших співвітчизників став можливістю звернутися зі своїми проблемами безпосередньо до Глави Держави. Та разом із тим він чітко продемонстрував, що значна частка порушених громадянами питань належить до числа тих, які мають успішно вирішуватися на місцях, без втручання на найвищому рівні, наголосив на прес-конференції в ОКІА “Новини Полтавщини” директор департаменту інформаційної діяльності й комунікацій з громадськістю облдержадміністрації Микола Перепелиця. Аналогічний висновок стосується і звернень громадян, які надсилаються до приймальні Президента України.
Цю ж тему розглянули на селекторній нараді, яку провів заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Валерій Пархоменко. Він закликав очільників районів та міст області більш принципово ставитися до вирішення порушених заявниками проблем, пам’ятати, що формальні відписки породжують зневіру населення в професійності керівництва на місцях і спонукають людей звертатися у вищі державні органи зі сподіваннями на те, що ті змусять районних та міських посадовців виконувати свої обов’язки.
Аналіз звернень, які надходили до Глави Держави з Полтавщини під час телепроекту, а також упродовж семи місяців поточного року, засвідчив, що досить часто громадяни й не намагалися вирішити питання у своєму населеному пункті, нерідко просто не маючи уявлення, куди саме їм належить звертатися. А це в свою чергу свідчить про незадовільну комунікацію посадовців із населенням та відсутність належної інформаційно-роз’яснювальної роботи. Принагідно Микола Перепелиця нагадав, що зорієнтувати потенційного заявника можуть, наприклад, у нещодавно презентованому обласному контактному центрі. Утім, серйозною проблемою є і формальний розгляд звернень громадян, які отримують від посадовців на місцях тільки стандартні відповіді. На зібранні констатувалося, як свідчить відповідний аналіз, що “лідером” із ведення з громадянами такого “листування” є Полтавський міськвиконком.
Усього за підсумками проведення телепроекту “Діалог з країною” до облдержадміністрації надійшло 117 звернень від громадян, які просили допомоги щодо вирішення їхніх проблем в Президента. На даний час питання по 32 зверненнях вирішені повністю, з двох третин звернень надано роз’яснення, яких, власне, й вимагали громадяни.
Із січня по липень з Адміністрації Президента України до облдержадміністрації було перенаправлено й взято на контроль 380 звернень жителів регіону, в яких заявники порушили 372 питання. Переважно людей хвилюють питання соціального захисту – нерідко вони просять матеріальної допомоги на вартісне лікування чи у зв’язку з іншими скрутними обставинами. До речі, подібні проблеми, за словами Миколи Перепелиці, мають відносно простий механізм розгляду – призначається комісія, яка з’ясовує реальний стан справ заявника. Набагато складніше, коли питання стосуються, зокрема, комунального господарства чи житлового будівництва – на їх вирішення потрібно значно більше і часу, й коштів.
Загалом із 380 звернень повністю вирішено 34 (більше, ніж у кожному другому з них було прохання про матеріальну допомогу), по 229 зверненнях надано роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства. Решта ще перебувають на стадії вирішення.
Відповідаючи на запитання журналістів про суть питань, з якими люди змушені звертатися до органів влади та різних інстанцій і установ повторно, Микола Перепелиця торкнувся болючої для Полтави теми – ошуканих інвесторів житлового будинку по вулиці Боровиковського, 11. Наводячи приклади справ, з якими жителі області зверталися до Глави Держави і які на сьогодні вже вирішені, зупинився на ремонті відрізка дорожнього покриття у Великобагачанському районі, на погашенні заборгованості із заробітної плати робітнику з села Світлогірське Кобеляцького району, а також – на ситуаціях, що стосувалися, зокрема, поновлення на робочому місці після незаконного звільнення, капітального ремонту житлового будинку.

***

У ході селекторної наради заступник голови – керівник апарату ОДА Валерій Пархоменко звернув увагу на те, що понад 70 відсотків звернень, які надходять від жителів області до Президента України Віктора Януковича, визнано такими, що мають вирішуватися на місцевому рівні. Він закликав представників районної та міської влади з більшою пильністю взяти на контроль доручення Глави Держави про ретельний розгляд кожного порушеного громадянами питання й застеріг від ситуацій, коли недобросовісна робота одного посадовця нівелює сумлінну роботу всього управління.
В інтерв’ю журналістам Валерій Пархоменко зазначив також, що цілком зрозумілим є бажання багатьох громадян скористатися можливістю заявити про свою проблему на найвищому рівні через “гарячу” телефонну лінію, а не, скажімо, звернувшись до голови сільської ради. Наголосив на тому, що певною мірою це якраз і засвідчує факт публічності доступу до Президента України.

Вікторія КОРНЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.