Молочні ріки – для здоров’я дітей

Полтавська марка

 
Людмила ДАЦЕНКО

“Зоря Полтавщини”


40  років для підприємства – багато це чи мало? Однозначно сказати складно. Для ПАТ “Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів”, який нещодавно відзначив 40-річчя з часу створення, – це по суті відлік нового етапу розвитку підприємства, його становлення після великомасштабної модернізації виробництва та переходу на випуск принципово нової продукції для дитячого харчування, яка не потребує додаткової термічної обробки.

Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів потужністю 100 тонн переробки молока за зміну введено в експлуатацію у 1972 році. Високий рівень механізації та автоматизації підприємства забезпечував ізольований від зовнішнього середовища технологічний процес із виробництва продуктів дитячого харчування. Упродовж наступних років комбінат освоював проектні потужності, формував колектив, упроваджував нові технологічні лінії, проводив реконструкцію провідного обладнання, закуповував нове, розширював асортимент продукції… Паралельно з розвитком виробництва дитячих продуктів керівництвом МКК втілювалася у життя грандіозна соціальна програма розвитку підприємства. Для працівників комбінату було збудовано 6 багатоповерхових будинків загальною площею 23,3 тисячі квадратних метрів, дитсадок-ясла на 280 місць, середню загальноосвітню школу на 500 учнів, адміністративно-побутовий корпус із їдальнею на 100 посадочних місць та залом засідань на 350 місць, два магазини, кафе. Розвивалося й тепличне господарство, де вирощували лимони та овочі, збудували базу відпочинку на Кременчуцькому водосховищі. Впродовж 40 років на комбінаті успішно формується молода зміна, якій ветерани передають трудову естафету.

Зірковим часом став для підприємства 1990 рік. Тоді було досягнуто найбільшого обсягу виробництва дитячих продуктів – 14067 тонн. Продукція постачалася у 9 республік колишнього СРСР. На Хорольському МКК розпочали виробництво спеціалізованих продуктів на замовлення Міністерства охорони здоров'я.

* * *

Історію розвитку молококонсервного комбінату неможливо уявити без керівника і його ролі в процесі становлення підприємства. Понад 38 років віддав зазначеному підприємству Герой України, заслужений працівник промисловості Української РСР Микола Протасович Гавриленков, який із 1974 року незмінно керував МКК, а з 2007-го – очолює вищий орган акціонерного товариства – наглядову раду. З його ініціативи і під безпосереднім керівництвом у 2007–2010 роках було проведено масштабну реконструкцію, модернізацію і технічне переоснащення підприємства, що сприяло створенню передумов для переходу в 2009 році до масового виробництва продуктів дитячого харчування, які не потребують варіння. Також було розроблено ряд нових видів дитячих продуктів, у тому числі й таких, що сприяють виведенню радіонуклідів із організму дітей.

За визначний особистий внесок у становлення і розвиток індустрії дитячого харчування в Україні, виробництво високоякісної конкурентоспроможної продукції Микола Гавриленков нагороджений орденами “За заслуги” III та ІІ ступенів, “Знак Пошани”, Трудового Червоного Прапора, Почесними грамотами Президії Верховної Ради Української та Білоруської РСР.

* * *

У червні 2010 року Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів, який на той час перебував у досить складному фінансовому становищі, очолив Андрій Миколайович Федоткін. Він зміг налагодити партнерські стосунки з постачальниками сировини. Значну увагу приділяє ринку продукції, який знає досконало, зазначила головний економіст підприємства Ніна Доброгорська. Досвід і знання, організаторські здібності, вимогливість і виваженість у стосунках із працівниками дали змогу Андрієві Федоткіну організувати прибуткову роботу підприємства, налагодити випуск високоякісної, конкурентоспроможної продукції, створити нові робочі місця, поліпшити соціально-побутові умови для працівників комбінату, мобілізувати здібності кожного в інтересах розвитку виробництва. Загалом молодий керівник має амбітні плани, визначивши за стратегічну мету діяльності комбінату вийти в лідери у всіх сегментах ринку дитячого харчування. І варто зазначити: дещо в цьому плані вже вдалося зробити. Хоча, звісно, для досягнення поставлених завдань знадобляться й зовнішні інвестиції, й мобілізація внутрішніх резервів.

ЛІДЕРСТВО ЗОБОВ’ЯЗУЄ

ДО ЯКОСТІ

Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів завжди був і залишається визнаним лідером серед виробників дитячого харчування. Свідченням цього є численні нагороди підприємства: лауреат конкурсу якості продукції “Полтавська марка”, неодноразовий фіналіст обласного та переможець регіонального етапів Всеукраїнського конкурсу якості “100 кращих товарів України”, лауреат ІІІ Всеукраїнського конкурсу вітчизняних виробників на право отримання національного знаку екологічного маркування “Екологічно чисто та безпечно”, дипломант виставок “BABY-2000” та “Ребенок ХХІ века” …

Нині це єдиний в Україні виробник сухих молочних сумішей для харчування здорових дітей від народження і до 3-х років. Колектив комбінату вирішує велику соціальну проблему щодо забезпечення повноцінним харчуванням дітей, які потребують штучного чи змішаного годування. “Наша продукція виробляється тільки з натурального молока, збагачується необхідними вітамінами, мікро- та макроелементами, біологічно цінними компонентами”, – розповідає інженер зі стандартизації Любов Макаренко. Особливістю технології є використання свіжого, а не сухого, попередньо заготовленого молока, що дає змогу максимально зберегти смакові якості натурального молока і біологічну цінність продуктів. Свіже молоко надходить винятково з господарств, які мають статус спеціальних сировинних зон із виробництва молока для виготовлення дитячого та дієтичного харчування. Серед партнерів-постачальників молокосировини – ПАФ “Україна” Великобачанського району, ПАТ “Гадяцьке бурякогосподарство”, сільгоспкооперативи “Зоря”, імені Ватутіна Хорольського району та інші.

Вивчення ринку збуту і просування своєї продукції дали результати: вона широко представлена у найпотужніших торгових мережах України, хоча це й коштувало чималих фінансових витрат. Підприємство працює, використовуючи потужності відповідно до замовлень споживача. Скажімо, торік обсяги виробництва продукції дитячого харчування склали 2,5 тисячі тонн. Але тут притримуються власної концепції, вважаючи, що чесне й справедливе ставлення до споживача – то го
ловне в питаннях завоювання своєї ніші на ринку дитячого харчування. І така стратегія, врешті-решт, дасть свої результати. Потужності ж підприємства дозволяють у будь-який момент значно збільшити обсяги виробництва, неодноразово наголошувала під час нашої розмови та екскурсії по виробничих цехах Ніна Доброгорська, але все залежить від попиту на продукцію.

Оскільки для дитячого харчування потрібне молоко лише певної жирності за рецептурою, то із залишків вершків на комбінаті випускають масло вершкове натуральне без жодних добавок. Нині масло вершкове випускається ще й під торговою маркою “Малиш”. До речі, на підприємстві проводяться токсикологічні дослідження кожного компонента, кожної партії сировинної продукції. Посилення хіміко-мікробіологічного контролю на кожному етапі технологічного процесу, комплекс інших організаційно-технічних заходів дали змогу повністю перейти на виробництво продуктів швидкого приготування для дітей, що відповідає кращим світовим зразкам.

До асортименту продуктів дитячого харчування швидкого приготування, на якому виросло не одне покоління, входять молочні суміші “Малиш” із гречаним, рисовим, вівсяним борошном, “Малютка”, каші “Малишка”, а також на замовлення споживачів традиційна “Малютка”, “Малютка” із цукром і без цукру тощо. У 2011 році на український ринок продуктів дитячого харчування впевнено вийшла продукція торгової марки “Малютка premium” і завдяки високим якісним показникам та відповідності кращим світовим зразкам швидко завоювала довіру українського споживача.

ЗАВЖДИ НА КРОК ПОПЕРЕДУ

У січні цього року в Берліні відбулася Міжнародна виставка-ярмарок “Зелений тиждень- 2012” (Green Week 2012). Це один із добре відомих (з 1926 року) заходів у Німеччині. Свої досягнення в сільському господарстві там демонстрували 57 країн. Нашу державу представляли 70 компаній, котрі є авторитетними виробниками сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Полтавський регіон представляв ПАТ “Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів” торговою маркою “Малютка premium” з нуклеотидами та пробіотиками. Європейське визнання української “Малютки” – це ще одне підтвердження правильності курсу, обраного підприємством.

Забезпечення високої якості продукції вимагає удосконалення управління виробничим процесом. Тож колектив фахівців МКК – у постійному пошуку існуючих резервів та можливостей впровадження нових технологій. У третьому кварталі цього року замість діючої тут буде впроваджено нову систему управління безпекою харчових продуктів відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO 22000 і сертифіковано системи управління якістю та безпечністю харчових продуктів.

На початку нинішнього року продукти “Малютка premium 1” (для дітей від народження до 6 місяців) і “Малютка premium 2” (для дітей від 6 до 12 місяців) успішно пройшли клінічні випробування і рекомендовані Міністерством охорони здоров'я України до споживання здоровим дітям. Із травня цього року в масове виробництво надійшла ще одна новинка – “Малютка premium 3” (для дітей віком від 12 місяців). А попереду в колективу Хорольського МКК – розроблення і впровадження нових високоякісних продуктів для дитячого харчування.

* * *

Варто додати, що на підприємстві вміють рахувати зароблене. Значну увагу тут приділяють заміні енергоємного обладнання на більш економічне. Скажімо, тільки заміна насоса та горілок на котлах дала можливість на 15–20% зменшити використання природного газу. Загалом же реалізація заходів із енергозбереження (від заміни вікон і дверей до виробничого обладнання) тільки протягом минулого року дала можливість зекономити 2,5 мільйона гривень.

Звісно, не все так просто в нашому жорсткому сьогоденні. Проблем чимало, але всі вони вирішуються, якщо над цим працювати. Головна ж, і чи не найбільша, проблема хорольців – відносно малий ринок реалізації продукції. Тож, на переконання генерального директора Хорольського МКК Андрія Федоткіна, було б добре, якби влада більше підтримувала вітчизняного виробника. Адже якщо буде реалізація продукції – буде прибуток, сплачуватимуться податки, будуть робочі місця. Стосовно ж утримання лідируючих позицій, то тут потрібні копітка повсякденна робота і чесність щодо споживача, вважає керівник підприємства. Власне звідси й витікають основні принципи роботи колективу і його керівництва – стабільно бездоганна якість, сучасні технології і творче осмислення світового досвіду.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.