Перестановка доданків, або Чи стануть доступнішими громадянам адмінпослуги?

У призначений день громадяни з четвертої ранку вже починають займати чергу, але талонів на усіх не вистачає, що викликає справедливе обурення.

Подібні ситуації переживають або вже пережили багато різних структур, наділених правом надання адміністративних послуг, як у Кременчуці, так і в усіх населених пунктах України. Саме тому проблема якості й оперативності надання громадянам таких послуг є досить гострою й актуальною. Та чи можливо спростити бюрократичні процедури, звівши до мінімуму черги?

Міська рада Кременчука вирішила найближчим часом створити універсам послуг. Задля цього на одній із сесій навіть затвердили концепцію такого універсаму. За інформацією прес-служби Кременчуцького міськвиконкому, нині в місті 18 структурних підрозділів та 14 інших органів влади надають 112 адміністративних послуг. Діюча система їх надання має певні недоліки та проблеми об’єктивного і суб’єктивного характеру, що створюють значні труднощі для громадян. Затвердивши склад робочої групи й наділивши її повноваженнями з формування нової концепції надання муніципальних і державних послуг, розробки плану заходів і контролю з їх виконання, депутати Кременчуцької міськради переконані у підвищенні ефективності діяльності виконкому в сфері надання адміністративних та інших послуг населенню.

Водночас голова Всеукраїнської громадської організації “Комітет виборців України” Олександр Черненко в одному зі своїх виступів зазначив: “Вочевидь, облаштування такого центру передбачає певні вимоги до його приміщення. Традиційно таке приміщення складається з двох функціональних частин – відкритої (так званого фронт-офісу) та закритої (бек-офісу). До відкритої частини, яка в ідеалі має бути світлою і просторою залою для прийому громадян, інакше кажучи, прямою протилежністю звичним нам вузьким коридорам та “закритим” кабінетам із працівниками, “заклопотаними” роботою з документами, доступ має бути вільним і безперешкодним. У фронт-офісі мають бути інформаційний хол (стенди з необхідною інформацією, відповідні бланки/формуляри тощо) та зручні місця для сидіння, нормальне освітлення, туалети, питна вода, а ще краще – гардероб і дитяча ігрова зона. Бек-офіс (закрита частина) – це робочі місця працівників, які проводять прийом відвідувачів (опрацьовують документи, пошту, надають консультації телефоном тощо)”.

Де взяти для цього фінанси Кременчуку? Як стало відомо, з коштами на капітальний ремонт такого приміщення ще не визначилися. Серед варіантів – випуск міських облігацій із терміном займу на три роки під 16%. Якщо таку ініціативу депутати підтримають, то облігації запропонують банкам, а віддавати позичене будуть коштом міського бюджету, враховуючи витрати на обслуговування кредиту.

Під час спілкування з громадянами, котрим не вистачило талонів від міського управління Держкомзему, довелося почути багато критичних слів стосовно органів влади. А розповідь про запланований універсам послуг, як то кажуть, додала жару. “Краще б за ті гроші навчили своїх працівників чемно ставитися до людей”, – зазначив чоловік на милицях, якому довелося кілька годин простояти на холоді. Інша жінка, погоджуючись, додала: “Від перестановки доданків сума не міняється. Не нові офіси треба відкривати, а міняти всю систему”.

Хто з них правий – влада чи представники громади, – покаже час, але зміни однозначно потрібні всім.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.