прес-конференції

Зокрема, голова облдержадміністрації підкреслив, що Полтавщина як складова України не могла не переживати загальнодержавних соціальних і економічних проблем, які коріняться передусім у порожній державній казні, – спадок від попередньої влади. Але на тлі багатьох інших регіонів наша область вирізняється збалансованим розвитком усіх галузей народного господарства, і в цьому її унікальність. Відтак стовідсотково до запланованого рівня були наповнені бюджети всіх рівнів, виконувалися соціальні програми. Так, одним із пріоритетів влади стало відродження дошкільних закладів, дефіцит яких відчувають громади в усіх районах. Завдяки згуртованим діям  було відновлено 27 дитячих садків і 26 підготовчих дошкільних груп при школах. До кінця навчального року буде відкрито ще 8 дитсадків, переважно – на базі вільних площ у приміщеннях шкіл. “Шкільний автобус” – ще одна програма, впровадження якої залежить від виконання бюджетів різних рівнів. У 2010 році область отримала 4 автобуси за рахунок Державного бюджету і два (для Глобинського і Семенівського районів) – придбані за місцеві кошти. В цілому ж 158 шкільних автобусів підвозять 60 відсотків учнів у сільській місцевості. Наступного року потрібно забезпечити автобусами усіх сільських школярів, які потребують підвезень, тож область проситиме підтримки держави, зазначив Олександр Удовіченко.  
Аналізуючи ситуацію в економіці, керівник виконавчої влади області навів статистичні дані темпів приросту промислового виробництва – це 14,6 відсотка. У першу чергу – за рахунок галузей машинобудування, металургії, нафтопереробки, хімічної та нафтохімічної. Позитивні зрушення відбулися не в останню чергу завдяки відновленню партнерських зв’язків із Російською Федерацією – як на рівні держави, так і на рівні підприємств (ХК “АвтоКрАЗ”, “Крюківський вагонзавод” та ін.). Активно на експорт працює “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат”. Є надія, сказав Олександр Удовіченко, що темпи розвитку промисловості буде збережено і наступного року. Окрім того, зміцнюється фундамент економічної стабільності на майбутнє – триває будівництво металургійного комбінату “Ворскла-сталь”. Вартість будівництва –
7 млрд грн. Потужність підприємства становитиме 3 млн тонн сталі в рік, а це близько 10 відсотків обсягів виробництва металургійної галузі в Україні. Введення підприємства в експлуатацію дасть можливість поповнювати і бюджет області, й казну держави.
Водночас проблемою, яку в області настійно намагаються вирішити, залишається збиткова робота значної частини підприємств. Подолати її – серед завдань наступного року.
Основними пріоритетами економічного розвитку Полтавщини у відповідній програмі, прийнятій на останній сесії обласної ради, визначено розвиток сільського господарства і модернізацію житлово-комунального господарства. Але якщо для першого є всі передумови (ресурси, досвід, передові технології, як результат – одні з найкращих показників у державі в аграрному виробництві; переробна база, представлена, зокрема, такими потужними компаніями, як “Нібулон”, “Кернел Груп”), то проведення реформи в ЖКГ вимагає саме життя.
Відповідаючи на запитання журналістів щодо реформування ЖКГ і створення об’єднань співвласників багатоповерхових будинків, голова облдержадміністрації наголосив, що тільки шляхом модернізації житлового комплексу, котельного господарства та інших складових цієї системи можна уникнути кризового стану в галузі. Але сподівання на фінансування цих потреб коштом держави поки що не виправдалися. Проте в області триває реконструкція найбільш проблемних котелень. У подальшому на Полтавщині обрано стратегію будівництва квартальних котелень із залученням інвесторів. Потребує значної фінансової підтримки і створення ОСББ, оскільки без попередніх ремонтів проблематично передавати житловий фонд людям. На кінець року таких об’єднань на Полтавщині створено трохи більше 300, у цьому процесі область – “в кінці турнірної таблиці” в державі. Гостро постала проблема збирання й утилізації сміття. Наступний рік має стати поштовхом у будівництві невеликих сміттєзвалищ у районах області. Назріло й питання збиткової роботи обласного комунального підприємства “Полтававодоканал” – через те, що тарифи на його послуги не покривають витрат, водоканал не розраховується за спожиту електроенергію.
Цікавила ЗМІ й доля сіл – подолання безробіття, газифікація. Щодо забезпечення селян постійною роботою, то втішних тенденцій немає. Вихід із ситуації влада вбачає у розвитку тваринництва.
Рівень газифікації Полтавської області найвищий в Україні – 75 відсотків. Але подальший процес дещо уповільнився, бо наразився на проблему: попередній уряд декларував, що НАК “Нафтогаз” профінансує підвідні газопроводи. Виконавці робіт повірили владі, на Полтавщині таких газопроводів прокладено на 23 млн грн, зокрема у Гребінківському, Семенівському, Глобинському районах, але фінансування немає, тож немає й можливості ввести їх в експлуатацію. Область спромоглася лише частково профінансувати роботи з місцевих джерел. Водночас НАК “Нафтогаз” повністю виконав домовленості у рамках угоди щодо виділення коштів на соціальний розвиток Полтавщини. Програма на 2011 рік з “Нафтогазом” відпрацьовується.
У стадії переговорів – й питання державної субвенції. Облдержадміністрація пропонує державі профінансувати роботи по соціально важливих об’єктах на суму 220 млн грн. Проте з огляду на рівень фінансування у 2010 році – зі стабілізаційного фонду Полтавщина отримала лише 16,7 млн грн на сім об’єктів – голова облдержадміністрації наголошує, що не варто випереджати події і тішитися ілюзіями. Чи підтримають на рівні держави пропозиції Полтавщини, покаже час. Тоді ж з’ясується, на що саме буде виділено кошти. Олександр Удовіченко вважає найнеобхіднішим завершити у наступному році реконструкцію театру імені Гоголя, ремонтні роботи приміщення Полтавського краєзнавчого музею, об’єктів Гоголівських місць і почати будівництво протитуберкульозного диспансеру.
З приводу підготовки області до Євро-2012 журналісти дізналися, що полтавського аеропорту немає у заповітних списках об’єктів, які будуть підготовлені державним коштом. Однак Олександр Удовіченко вірить, що зрештою у ньому матимуть потребу невеликі чартерні літаки, тож область має намір поступово модернізувати аеропорт. А от автодорогу Київ–Харків повинні відремонтувати до проведення чемпіонату: ділянка до Лубен буде першої категорії, від Лубен – ймовірніше, другої.
Загалом рік, що минає, не приніс великих розчарувань провладній команді, сказав голова облдержадміністрації. А в особистому житті в Олександра Удовіченка 2010-й – щасливий: сини подарували йому онука й онучку.
Що принесе рік наступний? Треба надіятися на краще.  І знов засукувати рукава.

Людмила САМОЙЛОВА
“Зоря Полтавщини”
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.