ІЗ СЕСІЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Провів засідання голова обласної ради Іван Момот (ПР). Перед початком роботи він привітав депутатів із Днем місцевого самоврядування, побажавши успіхів і плідної праці на благо полтавської громади. Іван Момот та голова облдержадміністрації Олександр Удовіченко (ПР) вручили відзнаки Прем'єр-міністра України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, обласної ради групі депутатів місцевих рад та працівників органів місцевого самоврядування області. Дипломи лауреатів та премії отримали переможці конкурсу студентських наукових робіт "Від студентського самоврядування – до самоврядування громад", заснованого обласною радою.
Депутати обласної ради випробували на пробному голосуванні оновлену систему "Рада" і надалі використовували її під час прийняття рішень.
Були затверджені Положення про постійні комісії обласної ради, їх керівництво та персональний склад. В облраді шостого скликання діятимуть 13 постійних комісій.
Комісію з питань регламенту, депутатської діяльності та інформаційної сфери (7 депутатів) очолив Микола Ганнущенко (ПР); з питань бюджету та управління майном (11 депутатів) на громадських засадах, а не на постійній основі, як було раніше, очолив Валерій Пархоменко (ПР); з питань паливно-енергетичного комплексу та використання надр (9 депутатів) – Олександр Залужний ("Совість України"); з питань промислової політики, підприємництва та інвестицій ( 8 депутатів) – Микола Данилейко (ПР); з питань будівництва, транспорту та зв'язку (10 депутатів) – Віктор Шадчнєв ("Сильна Україна"); з питань житлово-комунального господарства (10 депутатів) – Степан Бульба (СПУ); з питань аграрної політики та земельних відносин (11 депутатів) – Володимир Несен (КПУ); з питань екології та раціонального природокористування (12 депутатів) – Тетяна Корост (ПР); з питань забезпечення законності та правопорядку (7 депутатів) – Дмитро Хрістов (ВО "Батьківщина"); з питань охорони здоров'я (8 депутатів) – Михайло Виноград (ПР); з питань соціального захисту населення (7 депутатів) – Анатолій Олійник ("Фронт Змін"); з питань освіти, науки, культури (9 депутатів) – Іван Гальченко (ПР); з питань молодіжної політики, спорту та туризму (8 депутатів) – Андрій Соколов (ВО "Батьківщина").
На сесії також було утворено президію обласної ради і затверджено Положення про неї. До президії увійшли голова ради, перший заступник і заступник голови ради, голови постійних комісій і керівники депутатських фракцій. Депутати також за-твердили Положення про помічника-консультанта депутата обласної ради та опис його посвідчення. Кожний депутат може мати 1–5 помічників-консультантів, які працюють на громадських засадах. Також на сесії були  внесені зміни до структури виконавчого апарату обласної ради – уведено посаду першого заступника голови обласної ради (в минулій каденції такої посади не було), загалом в обласній раді працюють 43 співробітники, та затверджені розпорядження голови обласної ради тощо.
Перед розглядом фінансових питань новостворена бюджетна комісія провела своє перше засідання, для чого в сесійній залі оголосили перерву.
Депутати облради підтримали внесення змін та доповнень до додатка до рішення двадцятої позачергової сесії обласної ради п`ятого скликання від 27 березня 2009 року "Про цільову програму впровадження в області проекту Програми Розвитку Організації Об`єднаних Націй (ПРООН) та Європейської Комісії (ЄК) "Місцевий розвиток, орієнтований на громаду" на 2009 – 2010 роки". Проект рішення з цього питання представив начальник управління зовнішніх зносин та зовнішньо-економічної діяльності облдержадміністрації Вадим Орлов. Протягом дії програми в області реалізуються 50 мікропроектів громад, фінансування яких здійснюється на паритетних умовах програмою ООН, обласною і районними радами та самими громадами. За час дії програми будуть профінансовані проекти на загальну суму понад 7 мільйонів гривень, 1  мі-льйон 776 тисяч – внесок обласного бюджету. Депутати затвердили видатки в сумі понад 125 тисяч гривень – додаткову квоту на чотири мікро-проекти: енергозберігаючі заходи в школі № 2 смт Семенівки та дитсадку № 3 смт Оржиці, придбання шкільного автобуса в Решетилівці та реконструкція вуличного освітлення в Козельщині.
На сесії були також  внесені зміни до показників обласного бюджету на 2010 рік, які виникли в процесі виконання обласного бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України. З цього питання інформував начальник головного фінансового управління облдержадміністрації Володимир Шапошніченко. Він, зокрема, відзначив, що у депутатів є можливість виділити кошти підприємству "Аеропорт Полтава" на проект реконструкції його будівлі. За результатами виконання бюджету за 11 місяців здійснюється перерозподіл річних обсягів субвенцій з Державного бюджету на надання пільг і житлових субсидій населенню між місцевими бюджетами області. Враховуючи особливості терміну прийняття Верховною Радою України Державного бюджету на наступний рік, прийнято рішення про порядок фінансування поточних витрат, крім капітальних видатків, пропорційно до надходжень обласного бюджету щомісячно в межах 1/12 обсягу видатків 2010 року до прийняття обласного бюджету на наступний рік.
Загалом на другому пленарному засіданні першої сесії шостого скликання були прийняті рішення з 10 питань. Сесія пройшла швидко і злагоджено.
Відповідаючи після закінчення пленарного засідання на запитання журналістів про принцип розподілу посад голів постійних комісій, адже більшість із них – представники ПР,  голова облдержадміністрації, депутат обласної ради, голова обласної організації Партії регіонів Олександр Удовіченко зазначив:
– Були проведені засідання керівників фракцій щодо розподілу місць у комісіях. Партія регіонів запропонувала прозорий і справедливий квотний підхід згідно з кількістю депутатських місць, отриманих в обласній раді. Скільки кожна партія посіла місць – в такій пропорції й отримала керівні посади голів комісій, заступників голів і секретарів комісій. Ще один принцип, який ми заклали, – також квотний: фракція має пропорційно представляти в комісіях своїх депутатів. Таким чином маємо узгоджений варіант, який об'єднує і дає нам можливість конструктивно діяти.  Кожна фракція задовольнила свої амбіції, і тепер треба тільки працювати. Політичну складову можна ставити на перше місце, але це призведе до певних протистоянь, а нам цього б не хотілося. Потрібно приймати конкретні рішення і по програмах, і по підтримці тих чи інших галузей народного господарства. Щодо посади голови бюджетної комісії, то у Валерія Пархоменка є досвід роботи в цій комісії, і природно, що партія, яка виграла вибори в обласну раду і має найчисельнішу фракцію, хоче контролювати бюджетну комісію і впливати на рішення, які вона прийматиме.
Іван Момот розповів журналістам, у чому секрет таких одностайних голосувань депутатів:  
– Між першим і другим пленарними засіданнями сесії пройшло два тижні, тому ми плідно, напружено й конструктивно працювали з керівниками фракцій і депутатами. Всі питання, винесені на сесію, були попередньо узгоджені з фракціями всіх політичних сил, які працюють в обласній раді. Ми прийняли спільні рішення і  проголосували в сесійній залі. Інакше бути й не могло, ми домовилися, що голосуємо консолідовано і приймаємо узгоджені рішення. Головні питання були по комісіях, ми застосували квотний принцип розподілу комісій, і якби та чи інша фракція зараз внесла свої особливі пропозиції, цей принцип був би зламаний, і сесія проводилася б дуже довго. Тому я вдячний всім керівникам фракцій, які проявили  конструктивізм, зрозуміли і наші прохання, і те, що тільки за таким принципом можна сформувати постійні комісії обласної ради.
– Яким чином депутатів розподіляли по комісіях, чи кожний має можливість працювати там, де хотів?
– Кількість комісій збільшилася,
за минулого скликання їх б
уло 10, у кожній – дуже великий спектр питань, тому деякі комісії розділили на дві. У законі записано, що вони  формуються з урахуванням побажань депутатів, та ми попросили фракції про квотний принцип. В обласну раду обрані більше 20 депутатів, які працюють у сільському господарстві, але не може аграрна комісія налічувати 20 депутатів, а інша – двох-трьох. Ми переконали депутатів, що, йдучи на вибори, вони брали зобов'язання перед виборцями займатися, крім своєї роботи,  ще й розвитком інфраструктури, освіти, культури, дбати про соціальний захист, вирішувати інші питання. Ми домовилися з керівниками фракцій, і розподіл відбувся. Були певні неузгодженості, але депутати проголосували за це рішення. Відтепер починається робота. Депутати мають право змінити кількість комісій, переходити з однієї комісії в іншу. Це – робочий процес і звичайна практика.
– Чому за голів комісій голосували не поіменно, а за всіх разом?
– Можна було і поіменно, але такої норми немає, і по ходу сесії я прийняв рішення назвати прізвища пропонованих голів комісій, щоб їх побачили всі депутати. Проекти рішення були роздані, там виписано голів і склад комісій. Депутати з цим ознайомлені, питання узгоджені з керівниками фракцій. Якби були заперечення, депутати мали право їх висловити. Зауважень не було, тому проголосували за всіх керівників комісій.
– Не боїтеся, що число 13 якось негативно вплине на роботу?
– Насправді це моє улюблене число, і мені здається, що тут не треба шукати якогось негативу. Будемо сподіватися, що число 13 для нашої обласної ради буде щасливим, комісії працюватимуть ефективно і згуртовано заради нашої полтавської громади.

Ганна ЯЛОВЕГІНА
“Зоря Полтавщини”
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.