Право на безпечний переїзд

Не встигла країна оговтатися від цієї страшної звістки, як отримала ще одну – поблизу Києва машина “швидкої допомоги” теж потрапила під поїзд, породілля з чоловіком, що їхали в лікарню, загинули. І знову причиною був людський фактор – водій вирішив, що встигне проскочити перед потягом. Невдовзі трапилася інша трагедія – на Житомирщині внаслідок автокатастрофи загинуло 6 людей…
Ці жахливі дорожньо-транспортні пригоди змусили профільні служби посилити контроль за пасажироперевізниками і прискіпливіше перевіряти їхні документи й транспортні засоби. Зокрема, це відчули мешканці Полтави, котрі не могли вчасно добратися до роботи, оскільки через перевірки Державтоінспекції деякі перевізники не випустили зранку автобуси на маршрути. Мабуть, не були впевнені у їхній технічній справності. Щоб уникнути подібних незручностей, начальник відділу транспортних перевезень та зв’язку міськвиконкому Ігор Верига звернувся до керівництва ДАІ з проханням проводити перевірки поза годинами “пік” або після завершення робочої зміни.
В управлінні ДАІ УМВС України у Полтавській області повідомляють, що операція “Пасажироперевізник” на території області розпочалася з 16 вересня і триватиме до особливого розпорядження.
– У зв’язку з трагедією на Дніпропетровщині нині операція “Пасажироперевізники” має посилений характер, – говорить начальник сектора зв’язків із громадськістю УДАІ Наталія Варченко. – З початку операції було виявлено 63 технічно несправних транспортних засоби, з них 7 – із несправним аварійним виходом, 7 – із незаконно встановленими місцями для сидіння, 3 – із газобалонним обладнанням, встановленим із порушенням діючих вимог.
Під час перевірок інспектори ДАІ зафіксували 154 порушення правил дорожнього руху, допущених водіями автобусів. За 9 місяців поточного року за участю водіїв автобусів на Полтавщині сталося 204 дорожньо-транспортні пригоди, половина – з їхньої вини. У ДТП загинули дві особи і травмовано 31.
Що ж змушує їх іти часом на свідомий ризик? Про це ми запитали у водіїв міських та приміських автобусів. Одразу зазначимо, що називати свої прізвища, а подекуди – й ім’я, вони навідріз відмовлялися.
“Доводиться порушувати правила, інакше я нічого не зароблю, тільки на заправку автобуса і на виручку господареві. Тому й беру в салон пасажирів більше, ніж дозволено”, – сердито кидає водій “кільцевого”.
Більш говіркий водій приміського автобуса Олександр Михайлович:
– Автобуси у нас хоч і не всі старі, та все ж часто ламаються, в основному вітчизняні. Буває, тиждень-два ремонтувати доводиться, а це – простій. Якщо поломка не дуже значна, можна їздити. Аби механік, котрий щодня підписує транспортний лист, справді перевіряв кожен автобус, мабуть, половину б не випустив у рейс. А так дехто з водіїв навіть без машини приходить відмічати путівку. Лікарі, які щодня мають виміряти пульс, тиск, перевіряти на алкоголь і наркотики, цього теж не роблять. От і виходить, що водій може сісти за кермо “під мухою” або на похмілля”.
Часто водії нарікають на понаднормову роботу і відсутність вихідних.
“Я працюю два тижні підряд по 15 годин щодня, тоді беру два вихідних, а потім – знову на два тижні “запрягаюсь” у ярмо. Інакше не прогодую сім’ю”, – говорить маршрутник Сергій.
Те, що порушення режиму праці й відпочинку трапляються досить часто, підтверджують і в територіальному управлінні головної автотранспортної інспекції у Полтавській області. Згідно ж із нормативами водій не повинен працювати більше 9 годин протягом одного дня, а робочий тиждень може складати не більше
41 години.
– Порушення режиму праці й відпочинку можемо виявити тільки тоді, коли проводимо перевірку дотримання ліцензійних умов. Під час перевірок на лінії це неможливо встановити, – говорить начальник теруправління Володимир Кужіль. – Якщо ж виявляємо їх, виносимо перевізнику розпорядження на усунення порушень або анулюємо ліцензію. За п’ять років роботи нашої інспекції вдалося досягти того, що водії не виїжджають на маршрут без дорожнього листа, у якому стоять відповідні відмітки медика й механіка. Якщо це хтось робить формально, без належних перевірок, те залишається на його совісті. Сьогодні ж звертаємо увагу перевізників і водіїв на трагедію, що сталася в Марганці, ознайомлюємо з її причинами і наслідками під особистий розпис. Окрім того, дали завдання усім перевізникам описати проблеми й недоліки кожного маршруту, особлива увага – залізничним переїздам. Матеріали будуть передані у відповідні органи влади для подальшої роботи.
Ми також поцікавилися думкою водіїв про стан залізничних переїздів області. Вони скаржаться на неякісне покриття, що створює перепони для проїзду, та пропонують обладнати всі без винятку переїзди автоматичними шлагбаумами.
“На більшості переїздів про рух поїзда сповіщає звукова та світлова сигналізація, а якщо стоятиме шлагбаум, ніхто не поїде на нього, щоб не пошкодити машину. А так існує спокуса – “може, пронесе”, тому і стаються такі аварії, – говорить водій Костянтин. – І на самих переїздах потрібно зробити гумове перекриття на європейський зразок. А так дерев’яне або бетонне завжди нижче або вище колії, тож колесо машини може впертися у перепону, і авто на повільній швидкості не зможе нормально її переїхати”.
З початку цього року в області трапилося 5 дорожньо-транспортних пригод на залізничних переїздах, 4 людини отримали травми, повідомила помічник начальника по взаємодії з громадськістю та ЗМІ лінійного відділу на станції Полтава УМВС України на Південній залізниці Наталія Сайкіна. Перевірка усіх залізничних переїздів здійснюється двічі на рік спільно зі службою ДАІ УМВС України в Полтавській області. “У вересні-жовтні 2010 року проводили планову перевірку, – говорить Наталія Сайкіна. – До кінця року Полтавська дирекція залізничних перевезень планує модернізувати 11 залізничних переїздів, поруч із деякими буде проведено вирубку дерев для покращення видимості. У зв’язку з трагедією, що сталася на Дніпропетровщині, усі залізничні переїзди плануємо обладнати додатковими шлагбаумами, щоб їх було по чотири”.
На території Полтавщини 340 залізничних переїздів, із них 240 – належать “Укрзалізниці”, решта – відомчі, повідомляють у відділі організації дорожнього руху управління ДАІ УМВС України у Полтавській області. 192 переїзди обладнані звуковою та світловою сигналізацією, і тільки на 91 з них встановлено шлагбауми та працюють чергові. Стан переїздів теж залишає бажати кращого – за результатами вересневих перевірок було встановлено, що 60 залізничних переїздів мають недоліки в експлуатаційному стані. За незадовільне утримання залізничних переїздів на відповідальних посадових осіб у поточному році Державтоінспекцією складено 48 адміністративних протоколів, 36 – за інші порушення, допущені під час експлуатації переїздів. Як свідчить статистика, власники переїздів не поспішають їх лагодити: на усунення виявлених під час обстеження недоліків видано 156 приписів ДАІ, а за невиконання вимог приписів складено 71 адмінпротокол.
Питання безпеки руху автотранспорту на залізничних переїздах розглядали під час наради в обдержадміністрації. Перший заступник голови ОДА Володимир Онищенко зауважив, що переїзди в області досить безпечні, але частина з них потребує більш пильної уваги, як, наприклад, у селі Вербки Семенівського району, де немає ні світлової сигналізації, ні шлагбаума. Створена робоча група перевірить проблемні переїзди, і за результатами її роботи облдержадміністрація зобов’яже “Укрзалізницю” підвищити ступінь безпеки руху на них.
***
Як повідомив заступник начальника відділу ДАІ з обслуговування Кременчука Олександр Христ
овий, на території міста нині  нараховують 62 залізничних переїзди. Тринадцять із них знаходяться на залізничних магістралях, інші – на під’їзних коліях промислових підприємств, тобто є відомчими. Через чотири переїзди постійно курсує громадський транспорт.
– Усі переїзди наша служба тримає під постійним контролем, – наголошує посадовець. – На кожний переїзд складено технічний паспорт. Нині, після масштабної аварії в Марганці, працівники Кременчуцької ДАІ здійснюють додаткову позапланову перевірку. Уже зараз можна сказати, що після неї деякі з відомчих переїздів буде закрито за непотрібністю, а залізничні колії демонтовано. Колись їх прокладали підприємства, а тепер вони не експлуатуються у виробництві. Нещодавно один із таких переїздів у районі молокозаводу вже ліквідовано після того, як там два автомобілі у різний час зазнали технічних ушкоджень. Усі переїзди, через які рухається громадський транспорт, контрольовані й обладнані необхідною сигналізацією та засобами застереження.
Завідувач відділом транспорту та енергетики Кременчуцького міськвиконкому Юрій Войтенко пояснює,  що задля поліпшення обслуговування пасажирів у Кременчуці всіх водіїв зобов’язали прикріпити “бейджики”, на яких має бути фото, ім’я та прізвище водія.  Таку інформацію можна розмістити і в салоні. Головне, щоб пасажири точно знали, хто їх перевозить, і могли у разі необхідності поскаржитися на перевізника. Допоки на зухвале поводження водіїв на переїздах ніяких скарг не надходило.
Натомість великою проблемою для автотранспортників міста є перетин центральних вулиць відомчими коліями. Ними щодня курсують вантажні потяги, які доставляють виготовлену продукцію до залізниці. Це спричиняє постійні пробки й нарікання водіїв і пасажирів.
– Інколи доводиться по декілька разів на день стояти у пробках, гаючи дорогоцінний час, – скаржиться водій маршрутки Олександр. – Але  їхати перед локомотивом я б ніколи не наважився, спрацьовують інстинкт самозахисту та здоровий глузд. Було б дуже добре, якби ці колії кудись перенесли.
***
Як бачимо, трагічні події на залізничних переїздах і автомагістралях активізували роботу відповідних служб. Хотілося б, щоб вона не перетворилася на чергову кампанію. Адже від сумлінності виконання своїх обов’язків усіх причетних до організації державного руху залежать людські життя.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.