Провели реформу і… підвищили ціни

Надія РУДЕНКО
Студентка-практикантка факультету
філології та журналістики ПДПУ ім. В.Г.Короленка

– Але тарифи на пересилання простої та рекомендованої письмової кореспонденції за межі України залишилися без змін. Не змінилася й вартість пересилання посилок масою до 10 кг по Україні та за її межі, крім країн СНД, – зазначає заступник директора з питань економіки й фінансів Полтавської дирекції УДППЗ “Укрпошта” Лідія Сидоркіна.   
Запровадження нових тарифів, за її словами,  зумовлене низкою вагомих чинників:
– Останнє подорожчання поштових послуг було ще в листопаді 2005 року. З того часу відбулося неодноразове збільшення мінімальної заробітної плати, зростання цін на пально-мастильні та експоматеріали, енергоносії, а отже, значно зросли витрати підприємства. Існуючі тарифи не покривали фактичної собівартості надання послуг, а це загрожувало збитковістю.
Та головним аргументом зростання тарифів заступник директора називає нагальну потребу підвищити заробітну плату працівникам поштового зв’язку, в першу чергу листоношам, а також сортувальникам та операторам.
Втім, саме такі пояснення чиновників “Укрпошти” звучать щоразу при підвищенні тарифів на послуги державного підприємства зв’язку. Було це і в 2002, і в 2005 роках. Пригадується, що і пресловута реформа структури “Укрпошти” 2006 року, внаслідок якої було об’єднано поштові вузли зв’язку, скорочено кількість поштових відділень, скорочено працівників середньої ланки, змінено маршрути доставки пошти, – коротше кажучи, кардинально і не в усьому в кращий бік змінено усталену відпрацьовану систему, – теж запроваджувалася саме для того, щоб збільшити зарплати листонош. Та відомо, що й після цього фактично далеко не всі листоноші працюють на повну ставку, їхня праця залишається однією з найменш оплачуваних. А у сільських відділеннях появляються додаткові вихідні. Тож про поліпшення обслуговування теж не йдеться.
Водночас подорожчання поштових послуг разом з подорожчанням продуктів харчування, комунальних послуг доповнює інфляційні процеси. Хоча в Полтавській дирекції УДППЗ “Укрпошта” з цим не погоджуються: запевняють, що основний відсоток доходу підприємства складає користування поштовим зв’язком юридичними особами. Але чи варто усереднювати всіх споживачів послуг, серед яких, безумовно, є й такі, хто рахує з місяця у місяць навіть копієчки. Принаймні саме такі пенсіонери, без “мобілок” й Інтернет-зв’язку,  листуються  за посередництва пошти. Та й юридичні особи, безумовно, врахують свої витрати в ціні своїх послуг, які надають знов-таки населенню.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.