Багатомільйонний контракт на тлі відсутності державної підтримки

Нарешті крюківські вагонобудівники отримали довгоочікуване замовлення від вітчизняної компанії, що спеціалізується на пасажирських перевезеннях. Йдеться про дві угоди, заключені між ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” і ПАТ “Укрзалізниця” щодо виготовлення й постачання різних моделей пасажирських вагонів на загальну суму 364 мільйони гривень. Згідно із досягнутими домовленостями замовлення має бути виконане в повному обсязі до кінця поточного року. До речі, воно стало першим у цьому році щодо виготовлення вагонів для пасажирських перевезень. І це – лише один із наслідків стагнації, яку переживає українська економіка, зокрема вітчизняне машинобудування.
Про загальний спад виробництва у промисловому секторі і його фатальні наслідки для економічної незалежності держави говорили представники флагманів вітчизняної промисловості на зустрічі із першим віце-прем’єр-міністром – міністром економічного розвитку й торгівлі України Степаном Кубівом, що відбулася в Кабінеті Міністрів України. У ній взяв участь і голова правління ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” Анатолій Шабала, повідомляє прес-служба підприємства. Полтавську делегацію промисловців очолював голова ОДА Валерій Головко.
Одне з головних нарікань представників промислового сектора – відсутність державних замовлень. Через недостатнє завантаження підприємств трудові колективи бюджетоутворюючих заводів і комбінатів переживають далеко не кращі часи.
Виходом із глибокої стагнації української економіки могли б стати преференції для вітчизняного виробника з локалізацією виробництва більше 50 відсотків. На цьому наголосив під час зустрічі Анатолій Шабала. На його думку, дієвою підтримкою вітчизняної промисловості могло б стати введення пільг на сплату податку на прибуток для підприємств, що інвестують у розвиток технологій, і створення конкурентоспроможної на світовому ринку продукції.
Крюківському вагонобудівному заводу катастрофічно не вистачає оборотних коштів. Проблему можна вирішити за рахунок пільгових кредитів під державні гарантії, які, на жаль, поки що для наших підприємств, в тому числі й для КВБЗ, фактично недоступні. Тож підприємство змушене працювати в надзвичайно складних умовах, намагаючись самостійно вирішувати ті проблеми, що можуть бути розв’язані лише на урядовому рівні, й забезпечувати внутрішній ринок якісними пасажирськими вагонами. Потреба в них очевидна для кожного, хто користується послугами залізниці. Але попит на них поки що – мінімальний…

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.