Ціни та тарифи зросли, а якість послуг?..

Відбулася прес-конференція членів Громадської ради при обласній раді, на якій ішлося про підвищення цін на комунальні послуги і тарифів на транспортне перевезення.
– Установлені нині тарифи, на наш погляд, є економічно необґрунтованими, порядок їх формування був порушений: згідно з чинним законодавством вони мали пройти відкриті громадські слухання й затверджуватися висновками відповідного науково-дослідного інституту, – зазначив член Громадської ради при обласній раді, голова Громадського об’єднання “Центр розвитку ОСББ Полтавщини” Ігор Головатий.
За словами директора регіонального експертно-консультаційного центру “Полтаваконсалтинг” Костянтина Волкова, нині держава відповідною постановою Кабінету Міністрів заборонила мешканцям багатоповерхівок, які не мають індивідуального опалення, відключатися від мережі централізованого опалення. Тож господарі квартир, які є співвласниками житлових будинків, не можуть самостійно прийняти рішення щодо оптимізації своїх затрат на комунальні послуги й відключитися від однієї послуги або перейти на іншу. Але чи є таке рішення доцільним, оскільки у зв’язку з ситуацією з блакитним паливом і необхідністю його більш економного споживання країна, навпаки, мусила б сприяти громадянам, котрі бажають використовувати інші джерела опалення, тим самим заощаджуючи природний газ?
– Потрібно врегулювати юридичні питання у цій сфері, надати можливість споживачам реалізувати право розпоряджатися власним майном, обирати постачальників комунальних послуг. Тоді сформується конкурентний ринок, що дозволить знизити тарифи, покращити якість обслуговування, демократизувати суспільство, – зауважив Костянтин Волков.
Ініціативна група Громадської ради при обласній раді розробила лист-звернення до голови облради Петра Ворони з пропозицією створити робочу групу з представників обласної влади, депутатів, громадських активістів, які входять до комісій з питань ЖКГ громадських рад при обласній раді та при ОДА, із залученням незалежних експертів для перевірки розрахунків тарифів на комунальні послуги й відповідності їх вимогам чинного законодавства. На прес-конференції зазначалося, що активісти просять сприяти у вільному доступі створеній спілці до профільної інформації. Це дасть можливість пересвідчитись у раціональному використанні ресурсів комунальними підприємствами “Полтаватеплоенерго” і “Полтававодоканал”, переглянути штатні розписи обох підприємств, рівень наданих ними послуг, наявність скарг у відповідній інспекції, проаналізувати якість питної води в будинках, залучивши санітарну службу, виокремити показники, що впливають на збитковість організацій.
Водночас голова громадської організації з питань захисту справ споживачів Ольга Кушнірьова зазначила, що підвищення вартості проїзду в міському транспорті дуже непокоїть мешканців обласного центру. Хоча й ціна зростала, але якість послуг залишає бажати ліпшого, не вплинувши ні на технічний стан автівок, ні на безпеку руху.
– Споживачі, які звертаються до нашої структури, вимагають від перевізників працювати для пасажирів, використовувати автобуси, категорія та клас яких відповідають потребам пасажиропотоку, перевозити всі пільгові категорії осіб, виключивши обмеження кількості пільгових місць, збільшити кількість громадського транспорту після 22-ї години, забезпечити перевезення цілодобово.

Анна ВАСЕЦЬКА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.