Чим же завинили полтавці НАК “Нафтогаз України”?

У  номері за 21 травня цього року “Зоря Полтавщини” публікувала кореспонденцію “Холодний душ… для профілактики”, у якій ішлося про припинення подачі гарячої води споживачам обласного центру. Невдовзі хоч і не всюди, але у переважній більшості багатоповерхівок гаряче водопостачання було відновлено. Втім, минуло небагато часу, й до редакції нашої газети знову почали звертатися полтавці з тією ж самою проблемою – відсутністю гарячої води у їхніх квартирах.
– У нашому будинку гарячої води немає вже майже місяць, майже місяць її не було і в травні цього року, – бідкається полтавка Ніна Павлівна, яка мешкає у мікрорайоні Половки. – Загалом я добросовісний платник, але з такою якістю обслуговування варто замислитися, за що, за які такі “послуги” я плачу досить кругленькі суми.
– Ми своєчасно сплачуємо за комунальні послуги й хотіли б їх отримувати регулярно, а не вряди-годи, – обурюються полтавці Петро Довжик і Марія Карпенко з  мікрорайону Браїлки. – Ми телефонували до котельні, й нам пояснили, що представники ПАТ “Полтавагаз” перекрили подачу туди природного газу.
Тож виходить, що причина все та ж. У вже згаданій кореспонденції, коментуючи ситуацію, генеральний директор ПОКВПТГ “Полтаватеплоенерго” Володимир Чернявський зазначав: “Котельні міста зараз справді відключені від газопостачання. На моє глибоке переконання, це сталося через відверто недержавницьку, неконструктивну позицію з боку ПАТ “Полтавагаз” і НАК “Нафтогаз України”… “Ми готові одномоментно заплатити 20 мільйонів гривень. Не один і не два рази ми зверталися до НАК “Нафтогаз України” з проханням повідомити, як ми можемо за відсутності договору розрахуватися з НАК. Адже, на жаль, з вини “Нафтогазу України” ми ще й до цього часу не маємо угоди про постачання природного газу для обслуговування населення на 2013 рік, хоча намагалися укласти її, починаючи з грудня минулого року…”
***
А що змінилося з тих пір? За коментарями ми звернулися до фахівців відповідних структур.
– В обласному центрі гарячу воду нині отримують приблизно 55 відсотків споживачів, – зазначив заступник генерального директора Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства “Полтаватеплоенерго” Володимир Пасічко.
– Володимире Степановичу, а за якими критеріями, за яким принципом визначали котельні, які мають підігрівати воду, а які, так би мовити, відключали?
– Принцип тут один – наявність об’єктів охорони здоров’я зі стаціонарним перебуванням у них пацієнтів – ті котельні паралельно подають гарячу воду й полтавцям. Дитсадки до уваги не бралися, тож, на жаль, 11 дошкільних закладів обласного центру зараз не отримують гарячої води.
– Як довго може тривати така ситуація, і які заходи вживаються для її виправлення?
– Ми зверталися до всіх інституцій: у міську раду й обласну адміністрацію, прокуратуру, міліцію… Обласна влада нам допомагає у проведенні діалогу з ПАТ “Полтавагаз” і НАК “Нафтогаз України”. До того ж два тижні тому ми отримали ухвалу суду, в якій один пункт угоди залишено в нашій редакції, інший – у редакції НАК “Нафтогаз”. Якби все так і залишилось, нас би це влаштовувало й можна було б підписати угоду, оскільки з неї виключили пункт про обрахування природного газу, який ми використали, за більш високою ціною, і це для нас позитив.
– Володимире Степановичу, чи має “Полтаватеплоенерго” кошти, щоб погасити заборгованість із розрахунків за спожитий природний газ?
– Щоб повністю розрахуватися з НАК “Нафтогаз України”, коштів у нас у принципі не може бути, оскільки платежі за послуги населенню з теплопостачання в зимовий період рівномірно розподілені на весь рік. З іншого боку, є різниця в тарифах, яку має компенсувати держава, а це питання ще не розглядалося. Ці два чинники не дають нам можливості стовідсотково розраховуватися з постачальником природного газу.
***
Саботажем з боку НАК “Нафтогаз України” назвав ситуацію з відсутністю гарячої води в квартирах полтавців перший заступник голови облдержадміністрації Віктор Животенко. Він також додав, що, на жаль, в обласної влади занадто мало важелів, аби суттєво впливати на аналогічні дії монополістів.
– Область має ліміти на постачання природного газу в 2013 році для надання послуг бюджетним установам, школам, лікарням, дитсадкам, за що повністю розрахувалася з газопостачальником. Але не має лімітів для населення. Угоди (типовий зразок яких затверджений державним регулятором) про обсяги поставок природного газу для потреб населення області ми направили в НАК “Нафтогаз України” ще в грудні минулого року. НАК не погодився з нашими договорами й у лютому цього року прислав свої угоди, які ми підписали, склавши протокол розбіжностей, про незгоду з двома пунктами, за що НАК подав у суд. Суди вони програли. Більше того, ми перерахували на рахунки НАК 54 мільйони гривень, і вони, щойно підпишуть угоду, відразу отримають ці кошти. Ми також закумулювали на рахунках “Полтаватеплоенерго” 18 мільйонів гривень, ще 22 мільйони буде перераховано державної субсидії. Отже, ми зробили все, що від нас залежало, – зазначив Віктор Животенко. – Я про це говорив і на колегії Мінрегіонів, що це саботаж з боку НАК. Ми довели уряду, НАК, що ми хочемо й можемо платити, і в нас є чим платити. Але не можемо погодитися з тими умовами, які нам пропонує НАК, а саме – частину природного газу купувати за ціною 4700 гривень за кубометр замість 1300 гривень – це ціна газу для населення. Інші області, які погодилися на їхні умови, теж нині не мають газу, тільки з іншої причини – за борги.
До речі, за словами Віктора Животенка, 54 відсотки мешканців Полтави зараз мають гарячу воду, в області забезпечені гарячим водопостачанням
65 відсотків населення. Стосовно повного відновлення гарячого водопостачання, то Віктор Животенко висловив припущення, що існуюча проблема, можливо, вирішиться у вересні…
***
– У ПОКВПТГ “Полтаватеплоенерго”, єдиного в Україні, не підписано жодної угоди з НАК “Нафтогаз України” на постачання газу для виробництва тепла й гарячої води у 2013 році. Під час опалювального сезону газ ще надавався, але нині нам, як транспортуючій організації, дано категоричне доручення з НАК – закрити подачу на всі котельні, без винятку. Що ми, власне кажучи, й намагалися зробити і частково виконали, – зазначив перший заступник голови правління ПАТ “Полтавагаз” Сергій Мокрий. – Зараз у Полтаві працює 10 котелень, які, окрім житлових будинків, обслуговують лікарняні заклади та інші соціально значимі громадські об’єкти. До речі, пломби там самовільно зірвали працівники “Полтаватеплоенерго”, про що нами складено відповідні акти, які передано до прокуратури. Тобто “Полтаватеплоенерго” без лімітів, без ресурсів споживає сьогодні природний газ на 10 котельнях, порушуючи всі діючі нині правила й порядки, які регулюють ринок газу в Україні.
***
Були й інші коментарі інших управлінців, які зводилися переважно до того, що, мовляв, у більшості обласних центрів ситуація ще гірша. Погодьтеся, такі виправдання ні душу, ні воду не гріють. Як і безкінечні обіцянки та пошуки виходу з кризи “кризових менеджерів”. Отож профілактика “пересічних громадян” холодним душем може обернутися крижаною ванною для тих, хто такі профілактики влаштовує.
На продовження теми
Відбулося позачергове засідання Громадської ради при Лубенській міській раді, де розглядалося актуальне питання – відсутність гарячого водопостачання у Лубнах. Пояснення з цього приводу присутнім членам Громадської ради надав заступник міського голови Віктор Медведєв, повідомила прес-служба міської ради. Він поінформував, що НАК “Нафтогаз України” припинив подачу газу для підприємства “Лубнитеплоенерго”, як пояснюють у НАК, через велику заборгованість підприємства за вже спожитий газ. Проте населення міста не заборгувало підприємству “Лубнитеплоенерго”. Більше того, рівень проплати мешканців за спожиті послуги становить 122,4 відсотка. Борг склався через те, що держава не відшкодувала різницю в тарифах для населення.
Міський голова Лубен Олександр Грицаєнко звернувся з листом до прокуратури, направив телеграми Прем’єр-міністру України Миколі Азарову, в яких ставить до відома, що припинення гарячого водопостачання викликає незадоволення населення та призводить до соціальної напруги серед жителів міста, які добросовісно здійснюють оплату послуг. У телеграмах зокрема зазначено: “…Просимо надати допомогу у вирішенні питання забезпечення газопостачанням котелень міста Лубни для надання послуг гарячого водопостачання”. Поки що ситуація з газопостачанням котелень не змінюється, і керівництво міста змушене звернутися до Президента України.
Обговорення ситуації, що склалася, було бурхливим. Члени Громадської ради доручили голові ради Петру Гузю звернутися з клопотанням про врегулювання проблеми й відновлення газопостачання котелень до всіх владних структур. А в разі потреби делегувати членів Громадської ради міста для особистих зустрічей із представниками влади.

Людмила ДАЦЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.