Актуально

ВАТ “Крюківський вагонобудівний завод” також скидав води, використані в технологічних процесах, до дренажного каналу, а затим – у Дніпро. Однак ще у 1999 році фахівці підприємства розпочали роботу з реконструкції системи водовідведення та технічного водопостачання заводу з метою переходу на повний зворотний цикл. І якщо у 1998 році підприємство скидало близько 1,2 мільйона кубічних метрів стічних вод та відповідні обсяги забруднюючих речовин, то у 2000 році завдяки впровадженню заходів на першому етапі реконструкції обсяги скидів було знижено до 647 тисяч кубічних метрів.
Наглядова рада і правління ВАТ “КВБЗ” протягом останніх років не залишали поза увагою питання екології та покращення стану природи рідного міста. І, як доказ цього, фахівцям заводу було поставлено завдання: досягти повного припинення скидання стічних вод у Дніпро. У 2006 році завдання успішно виконали. “Починаючи з першого січня 2006 року, ВАТ “Крюківський вагонобудівний завод” повністю припинив скидання стічних вод, – розповідає начальник бюро охорони навколишнього середовища підприємства Вадим Карнатовський. – Проект реконструкції, перепрофілювання системи технічного водопостачання і водовідведення та переведення роботи підприємства на повний зворотний цикл технічного водоспоживання розроблено фахівцями заводу. Документ пройшов усі необхідні державні експертизи. Протягом усього періоду розробок та виконання робіт виникало чимало складних ситуацій та сумнівів, однак усі розрахунки виправдали себе, і мети було досягнуто”.
Протягом 2007 року на підприємстві відбувалася дослідно-промислова експлуатація новозбудованої зворотної системи, доопрацьовано деякі “вузькі місця”, щоб забезпечити більш стабільну та надійну роботу комплексу. Врешті-решт досвід переконав, що таке велике машинобудівне підприємство, як ВАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, може працювати без скидання стічних вод у Дніпро.
Підприємство у порівнянні з 1998 роком зменшило й обсяги забору води з Дніпра майже на 700 тисяч кубічних метрів на рік, що також дозволило знизити антропогенне навантаження на головну водну артерію регіону.
Начальник бюро охорони навколишнього середовища ВАТ “Крюківський вагонобудівний завод” Вадим Карнатовський наголошує на тому, що це не одноразова акція, а лише один із прикладів ретельної, цілеспрямованої роботи підприємства зі зменшення техногенного впливу на довкілля. Так, протягом 2002–2009 років на заводі проведено значну роботу з газифікації усіх мазутних печей підприємства, завдяки чому практично ліквідовано викиди у повітря таких токсичних речовин, як бензопірен, п’ятиокис ванадію, сірчаний ангідрид, сажа, та відповідно зменшено обсяги викидів більш ніж на 50 тонн за рік. У подальших планах підприємства – модернізувати газові котли ТЕЦ та замінити обладнання газових печей підприємства на більш досконале та економічне. Усе це дозволить практично вдвічі скоротити споживання природного газу і зменшити обсяги викидів шкідливих речовин.
ВАТ “Крюківський вагонобудівний завод” і надалі планує проводити політику, спрямовану на покращення екологічного стану міста, і пропонує усім підприємствам приєднуватися до цієї справи, адже чисте довкілля – це здоров’я нинішнього і прийдешніх поколінь.

Олеся ТИТАРЕНКО
Студентка Інституту журналістики
Київського національного університету
імені Т.Г.Шевченка
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати
12345 (Без оцінки)
Loading...

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.