“Полтаваобленерго” не здає лідируючих позицій

– Володимире Олександровичу, що означає для компанії та її керівника бути лідером? І за якими критеріями визначаються кращі компанії?
– Зайняти лідируючу позицію – це, безумовно, праця, наполегливість, навіть завзятість, це завжди непросто. Але з власного досвіду скажу, що утримати лідируючі позиції зазвичай складніше, ніж зайняти. У будь-якій справі. Й електроенергетика не є винятком. Перший із основних економічних показників, за якими оцінюють роботу та визначають групу кращих, – це рівень розрахунків споживачів із енергокомпанією і енергокомпанії з державним підприємством "Енергоринок". Розрахунки в нас стовідсоткові. Переконаний, що ми не здамо цих позицій. Другий показник – це зменшення рівня втрат електричної енергії в мережах на транспортування, думаю, за цим показником ми кращі в Україні. Це результат тривалої системної роботи всього колективу, передусім збутових підрозділів, а також технічних. Хоча зменшувати рівень втрат дедалі важче, бо є певна фізична межа. Додатково до цього беруться до уваги рівень освоєння коштів інвестиційної програми й рівень виконання запланованих обсягів поточних і капітальних ремонтів. Але навіть без вимог Міністерства палива та енергетики й Національної комісії регулювання електроенергетики щодо якомога повного виконання планів ми чітко розуміємо, що за цими цифрами, кілометрами, штуками й якимись іншими абстрактними для когось показниками насправді стоять надійність і якість електрозабезпечення споживачів. І нині це – головний стратегічний напрямок у діяльності компанії. Технічний стан обладнання, ліній, підстанцій із кожним роком потребує все більшої уваги. Адже масштабний розвиток енергетичної галузі в Полтавській області припав на 1960–1970-ті роки. І за десятки років експлуатації наші об'єкти досягли межі фізичного старіння. Вже не говоримо про моральний аспект відповідності сучасним технічним вимогам. Електроопори не витримують плину часу… Ми готові до вирішення проблеми. Інша справа, що коштів, які є в нашому розпорядженні, об'єктивно не вистачає. І не вистачатиме – без радикальної зміни підходів до формування тарифів і визначення джерел фінансування цих робіт. Ми колись говорили: щоб привести в належний технічний стан енергетичні мережі Полтавської області, й за нашими оцінками, й за оцінками незалежних фахівців, потрібно вкласти понад мільярд гривень.
– Який нині фінансовий стан компанії "Полтаваобленерго"? Чи є вона прибутковою?
– Діяльність і економіка електроенергетики як галузі, що перебуває поза конкурентним простором, бо це природна монополія, дуже жорстко регулюються державою, яку представляє НКРЕ. Тож більшою мірою впливає на прибутковість чи неприбутковість компанії політика держави. Ми розраховуємо, що за підсумками цього року матимемо прибуток, але про його розміри зараз говорити не готові. На цю величину впливає багато факторів.
– Але криза не вплинула на стосунки зі споживачами й з "Енергоринком"?
– Слава Богу, Полтавську область криза зачепила значно меншою мірою, ніж суто промислові області. Хоча і в нас є певне зниження рівня розрахунків за спожиту електроенергію. Перш за все, погіршився розрахунок тих галузей і тих категорій споживачів, які традиційно найбільш чутливі до різного роду змін і проблем. Це Державний бюджет, меншою мірою місцевий і підприємства житлово-комунального господарства. Проблем із розрахунком населення немає. З "Енергоринком" компанія розрахувалася повністю. В іншому випадку для нас це була б катастрофа, тому що з боку "Енергоринку" й держави вибудувана така система взаємовідносин, за якої нам вкрай невигідно не розраховуватися – автоматично застосовуються дуже жорсткі економічні санкції, які суттєво впливають на життєдіяльність підприємства – виробничу, соціальну тощо. До речі, у 2007-му ми не тільки повністю розрахувалися з "Енергоринком", а й переплатили. Нам, формально кажучи, "Енергоринок" залишається винним. І ця умовна переплата тепер поступово погашається.
– Оскільки якість енергозабезпечення споживачів є стратегією компанії, а технічний стан об'єктів залишає бажати кращого, то, напевно, маєте плани з модернізації.
– Наступного року ми нарешті починаємо масштабний проект, який триватиме не один рік. Йдеться про реконструкцію, а фактично нове будівництво підстанції Полтава-місто 110х6 кВ. Нинішня побудована ще в 1963 році й живить електроенергією центральну частину Полтави. Зважаючи на її термін експлуатації та на темпи розвитку міста і, як наслідок, значне зростання обсягів споживання електричної енергії, ми розуміємо, що невдовзі ця підстанція гальмуватиме подальший розвиток обласного центру. Вартість проекту перевалює за сто мільйонів гривень. Але ми розраховуємо побудувати сучасну потужну підстанцію, яка забезпечить нормальну перспективу розвитку Полтави.
– Коштом компанії?
– Звичайно.
– Зима, здається, – найбільш проблемний період у роботі енергетиків, коли через негоду бувають аварійні відключення. Колектив "Полтаваобленерго" готовий до нинішньої зими?
– Основна наша проблема взимку пов'язана з тим, що не утримуються в належному стані лісові насадження, які оточують значну кількість ліній електропередач. Існують технічні й технологічні норми, якими передбачена наявність так званої охоронної зони, це значить, що на певній відстані від дротів не повинно бути зелених насаджень. Протяжність ліній електропередач "Полтаваобленерго" – 44 тисячі кілометрів. На жаль, власними силами забезпечити утримання охоронних зон приблизно такою ж протяжністю в належному стані ми не в змозі. Більше того, чинним законодавством передбачено, що відповідальність за належне утримання цих насаджень відповідно до технічних норм на територіях населених пунктів покладено на органи місцевого самоврядування. На присадибних ділянках за це відповідають власники ділянок. На практиці ж цього немає. Взимку гілки дерев під вагою снігу, криги нахиляються до ліній електропередач, рвуть дроти, стають причиною замикань і таке інше. Інших проблем, які спричиняють взимку аварійні відключення, немає. Наші підрозділи постійно розчищають траси ліній. Але без розуміння населенням і органами місцевого самоврядування того, що це спільна проблема, без їхньої допомоги ми її самотужки не вирішимо. Ми, до речі, вже третій рік поспіль надсилаємо листи до всіх голів районних державних адміністрацій, міських голів із роз'ясненням ситуації і проханням працювати разом. Не можу поки що сказати, що це суттєво покращило ситуацію. Але сподіваюся на розуміння.
– Робота енергетиків пов'язана з багатьма ризиками. І фаховий рівень, досвід працівників є визначальними факторами успішної роботи підприємства. Чи вдалося у кризовий 2009 рік зберегти кадри?
– Якщо говорити про соціальні здобутки цього року, то керівництво компанії, і я в тому числі, можемо з гордістю сказати, що нам вдалося прожити цей рік без затримок і скорочень заробітної плати. Щоправда, й без підвищення, на відміну від попередніх років. Водночас вдалося зберегти колектив, уникнути скорочень. Хоча на початку року не виключали такої можливості. Сподіваюсь, що наші працівники, порівнюючи ситуацію в "Полтаваобленерго" з тим, що відбувається навколо, все-таки відповідним чином оцінюють стабільність компанії, її передбачуваність, систему соціального захисту.
Користуючись нагодою, хочу від щирого серця від себе особисто, від правління компанії привітати усіх енергетиків, і в першу чергу працівників "Полтаваобленерго", з нашим професійним святом.
Зичу колегам здоров'я, щастя, успіхів, життєвої енергії й наснаги.
“Зоря Полтавщини”, 1 стор., 22_12_09
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.