У новий навчальний рік

Юлія ДУМКА
“Зоря Полтавщини”

У Полтавському професійному ліцеї (колишнє ПТУ љ1) відбулася конференція педагогічних працівників профтехосвіти області. В її роботі взяли участь заступник голови облдержадміністрації Надія Мякушко, заступник голови обласної ради Петро Ворона, директор обласного центру зайнятості Катерина Клавдієва, голова обкому профспілки працівників освіти і науки Григорій Шумейко, начальники та заступники начальників галузевих управлінь і служб, представники промислових підприємств області.
Заступник начальника головного управління освіти і науки облдержадміністрації – начальник управління загальної середньої, професійно-технічної освіти та фінансово-господарської роботи Володимир Дуброва доповів про нинішній стан, проблеми і окреслив перспективи професійно-технічної освіти Полтавщини. Зокрема, він повідомив, що цього року набагато більше випускників професійно-технічних навчальних закладів влаштувалися на роботу за фахом. Водночас відзначив, що, як і раніше, на ринку праці не вистачає спеціалістів робітничих професій – токарів, фрезерувальників, газозварювальників.
Учасники конференції також говорили про гостру нестачу кадрів у галузі, зокрема майстрів виробничого навчання, незадовільний стан сільськогосподарської навчальної техніки, 90 відсотків якої фізично і технологічно застаріла, а також про пошук якісно нових, ефективніших підходів до професійно-технічного навчання.
* * *
XIII обласний ярмарок педагогічних технологій “Сходинки освітян Полтавщини”, який відбувся в обласному центрі, продемонстрував здобутки, нові методичні розробки працівників освіти.
Ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Віталій Зелюк, відкриваючи ярмарок, звернувся до педагогів:
– Вже тринадцять років поспіль ми з вами збираємося, щоб поділитися своїми професійними досягненнями, обговорити фахові проблеми, одне слово – поспілкуватися.
Начальник головного управління освіти і науки облдержадміністрації Володимир Мирошниченко в експрес-інтерв’ю нашій газеті повідомив, що цього року ярмарок педтехнологій проводиться у ширшому, ніж завжди, форматі й централізовано:
 – Цього разу в одному місці свої здобутки має можливість презентувати і дошкільна, і середня, і вища освіта. Це дає змогу районам комплексно представити себе на ярмарку.
У 34 павільйонах свої практичні здобутки презентували районні відділи освіти, вищі і середні навчальні заклади, окремі вчителі-предметники.
Окрім виставки навчально-методичної літератури, в рамках ярмарку відбулася робота в секціях, де педагоги мали змогу детально обговорити нагальні освітні проблеми.
* * *
Про результати роботи секцій, а також загалом про рівень викладання окремих шкільних предметів, підсумки зовнішнього незалежного оцінювання випускників середніх шкіл йшлося на обласній педагогічній конференції.
Начальник головного управління освіти і науки облдержадміністрації Володимир Мирошниченко повідомив колегам, що зовнішнє незалежне оцінювання виявило високий рівень знань полтавських учнів з предметів гуманітарного циклу, водночас із фізики, математики, правознавства цей показник виявився значно нижчим за очікуваний.
– Звичайно, за результатами зовнішнього тестування не можна оцінювати якість освіти в області загалом – для цього необхідне комплексне дослідження. Але ці результати виявили певні тенденції, на які слід звернути увагу, – наголосив доповідач.
Учасники обласної педконференції не обминули проблему малокомплектних шкіл, де діти не можуть отримати якісну освіту. Володимир Мирошниченко повідомив, що до початку нового навчального року в області закривається дев’ять таких шкіл (а з 1991 р. їх закрито уже 121. – Авт.).
Говорили педагоги і про необхідність оптимізації роботи шкільних бібліотек, про роботу з обдарованими дітьми, позитивні результати введення в загальноосвітніх школах курсу етики і спецкурсу християнської етики, необхідність відновлення системи дошкільних навчальних закладів тощо.
Освітяни погодилися з тим, що для підвищення рівня засвоюваності учнями навчального матеріалу, рівня їхньої зацікавленості у результатах навчання необхідно ширше запроваджувати в навчально-виховний процес інноваційні педтехнології.

Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.