Георгій Колтунов: “Я вірю у розквіт України”

Нині змінено форму власності, розширено спеціалізацію й доповнено назву – ВАТ “НДІ Емальхіммаш та НТ КОЛАН”, зменшено обсяги емальованого виробництва через загальний стан хімічної промисловості, немає тісної співпраці з іншими заводами, немає державної підтримки, навіть моральної, але – збережено основну матеріальну базу, дихає наукова думка, і ніхто, навіть сита Європа, так і не спромігся перебити на ринку колишнього СРСР непересічний авторитет полтавського інституту. “НДІ Емальхіммаш та НТ КОЛАН” досі залишається провідним центром, куди звертаються із замовленнями з Солікамська, Саянів, Хабаровська та інших міст Росії, де зосереджено хімічну промисловість.
– Серйозних наукових інститутів і заводів емальованого хімічного обладнання у світі не так вже й багато. Але на Заході своя специфіка виробничих стосунків. Ми ж у разі виникнення якихось проблем відразу шукаємо їх рішення, – говорить перший заступник генерального директора Вадим Бажанов. Авторитет “НДІ Емальхіммаш” тримається завдяки і його особистому авторитету в галузі.
Водночас одинадцять років тому полтавці започаткували ще один, причому теж унікальний, виробничий напрямок – фільтри очищення масла для карбюраторних двигунів. Незалежні експерти в один голос визнають, що фільтр “КОЛАН” – беззаперечний лідер на європейському ринку. Його розробку почав Анатолій Колтунов – колишній директор “НДІ Емальхіммаш”, а продовжив – син, Георгій Колтунов, нинішній генеральний. На відміну від інших, які при запуску холодного двигуна пропускають неочищене масло, фільтр Колтунових очищає масло повністю при всіх режимах роботи. Тож саме йому віддають перевагу традиційні партнери українців – російські виробники, і є всі передумови, впевнений керівник, що у недалекому майбутньому підкориться полтавцям і європейський ринок.
– У батька був дар винахідника. Він мене заразив цією темою, – говорить Георгій Анатолійович.
У результаті “винахідний” портфель Колтунових виріс до вражаючих розмірів: у ньому 70 патентів і свідоцтв, українських, російських, німецьких тощо. Усі вони стосуються однієї теми – фільтра, але з певними удосконаленнями. Головним серед них Георгій Колтунов вважає рециклінг, або утилізацію відпрацьованих фільтрів з подальшим використанням у виробництві 70 відсотків їх деталей. Особливу ж увагу привертає в цьому процесі утилізація відпрацьованого масла.
– Як відомо, один його літр забруднює 60 тонн питної води. В Україні викидається щороку до 60 мільйонів фільтрів, отже, близько 20 тонн масла потрапляє у грунт і воду. В Росії ці обсяги, звичайно, ще більші. А ми навчилися очищати стічні води від цієї отрути, і масло знов придатне для використання. У житті кожної людини важлива чистота мислення, чистота ставлення до інших, до природи, відтак і чистота природи. Що кожен з нас залишить після себе?.. На знак того, що ми сповідуємо саме такі принципи, наш фільтр тепер називатиметься “Ангел”, – зазначає керівник.
Відповідно хіміко-аналітична лабораторія ВАТ “НДІ Емальхіммаш та НТ КОЛАН” має атестацію на право проведення не тільки фізико-механічного аналізу емалей, гумотехнічних виробів, а й хімічного аналізу стічних вод. Але ні в Україні, ні в Росії серед власників автомобілів і СТО, які обслуговують автомобілі, досі не прижилася традиція дбати про навколишнє середовище і здавати фільтри на утилізацію, тобто елементарно прибирати за собою. Законодавчо ця норма теж не передбачена. Відкриті листи Георгія Колтунова до влади в Україні й Росії або не досягають адресатів, або залишаються не почутими. Але так не буде тривати весь час, вважає Георгій Анатолійович. Він упевнений, що попереду в України, Росії, Білорусі – період розквіту, який позначиться на усіх сферах життя. Тому окреслює і перспективи розвитку ВАТ “НДІ Емальхіммаш та НТ КОЛАН”. Нині підприємство сертифіковано в системі ІSO 9000, ІSO 14000 за критеріями якості продукції, екологічної чистоти, і цей процес триває.
Print Friendly, PDF & Email
Ви можете залишити коментар, або Трекбек з вашого сайту. Друкувати Друкувати

Залишити комментар

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.