- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Микола ДАНИЛЕЙКО: “Маємо підстави з оптимізмом дивитися у майбутнє”

Український машинобудівний комплекс за обсягами відрахувань до Держбюджету входить до трійки лідерів. На Полтавщині одним із потужних осередків вітчизняного машинобудування є Кременчуцький завод дорожніх машин. Голова спостережної ради – президент ПАТ “Кредмаш”, заслужений машинобудівник України Микола ДАНИЛЕЙКО напередодні професійного свята розповів про сьогодення і перспективи очолюваного ним підприємства.
– Миколо Івановичу, в січні цього року під час наради з питань експлуатації та розвитку дорожньої інфраструктури Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман анонсував масштабні роботи з ремонту й реконструкції старих доріг і будівництво нових автомагістралей. Це позначилося на формуванні портфеля замовлень “Кредмашу”?
– Плануючи в минулому році роботу нашого підприємства на 2017-й, ми розраховували на реалізацію 37 асфальтозмішувальних установок, натомість за перших три квартали вже реалізували 42 установки. До кінця року маємо замовлення на нашу основну продукцію й плануємо відвантажити ще десять асфальтозмішувачів. При цьому слід зазначити, що раніше на внутрішній ринок ми щорічно поставляли не більше 6 установок, цього ж року вже відвантажили українським споживачам 21 асфальтну установку. Це – доволі оптимістичний показник. Він свідчить про те, що українські дороги й справді активно ремонтуються і будуються. До речі, три з нових асфальтних заводи наразі працюють у нашій області, зокрема один із них обслуговує ремонт автошляху Полтава–Олександрія. Наразі тривають перемовини про придбання ще кількох заводів. У Сумську, Харківську й Одеську області ми відправили по кілька асфальтних установок, у Західні й Центральні області відвантажено по сім асфальтозмішувачів різних модифікацій. Там, де нині активно ведеться анонсоване Урядом будівництво нових автошляхів, наша продукція затребувана постійно.
Один із головних напрямків нашої роботи – реалізація запасних частин до установок, що були придбані раніше. Так, протягом трьох кварталів поточного року ми реалізували запчастин на суму близько 190 мільйонів гривень. Загалом же протягом цього часу на підприємстві було випущено й відвантажено замовникам продукції на 736 мільйонів гривень, що стало нашим своєрідним рекордом.
– Продукція “Кредмашу” традиційно користувалася попитом не лише на внутрішньому ринку. Які напрямки міжнародних торгових зв’язків нині розвиваєте найактивніше?
– Найбільш пріоритетна сфера наших зарубіжних бізнес-інтересів на сьогоднішній день – країни пострадянського простору. Сюди, починаючи з 1949 року – року відкриття заводу, ми відвантажили понад 22 тисячі асфальтних установок різних моделей. Нині продовжуємо їх обслуговувати, поставляючи деталі. Загалом експортна географія нашого підприємства – близько 50 країн. Ми намагаємося втримувати вже існуючі й розвивати нові напрямки співробітництва з міжнародними партнерами. Нові моделі асфальтозмішувальних установок виробництва ПАТ “Кредмаш” цілком відповідають найвищим міжнародним стандартам й здатні виготовляти якісну асфальтну суміш не лише для українських, а й для європейських доріг із мінімальними затратами. Завдяки підвищенню стандартів якості своєї продукції ми не лише зуміли закріпитися на внутрішніх ринках Вірменії, Молдови, Казахстану, Грузії, а й активно працюємо в східноєвропейському регіоні, зокрема у Болгарії, Румунії, а також Прибалтиці.
– “Кредмаш” – підприємство, що постійно розширює асортимент продукції…
– І не полишаємо цієї практики, враховуючи попит потенційних споживачів. Так, ми започаткували серійне виробництво мінігудронаторів КДМ 337. Ці установки значно автоматизують ямковий ремонт дорожнього покриття й здатні вивести його на якісно новий рівень.
Ще одна наша новинка – регенератор асфальту РА-802. Це – міні-завод із виробництва нового асфальту на основі переробки старого асфальтного покриття й теж призначений для ліквідації ям на дорогах.
Наші конструктори наразі працюють над створенням нової, найпотужнішої моделі асфальтозмішувачів – КДМ 205, що виготовлятиме за одну годину 200 тонн асфальту. Ця модель перебуває на стадії розробки, але на неї вже є попит.
– Кременчуцькі автомагістралі потребують реконструкції через свою надмірну зношеність. Яку саме техніку “Кредмашу” придбала міська влада для ремонту доріг?
– Комунальний парк спецтехніки міста нещодавно поповнився асфальтозмішувальною установкою потужністю 80 тонн асфальтосуміші на годину, а також рециклером і мінігудронатором, тож маємо надію на значне покращення якості доріг у нашому місті.
– У цьому році “Кредмаш” взяв участь у Міжнародній дорожньо-будівельній виставці “Автотраса: Дороги. Мости. Тунелі”, що проходила в Києві. Чим ця виставка була особливою і що вона дала підприємству?
– Вперше на заході такого масштабу нам вдалося змонтувати й продемонструвати одну з моделей установки власного виробництва. Це дало можливість нашим потенційним партнерам не лише почути про нашу продукцію, а й побачити її, перевірити надійність, як то кажуть, наживо ознайомитися із технічними особливостями. Результатом участі у виставці стали контракти, що вже частково реалізовані.
– Миколо Івановичу, з яким настроєм Ви зустрічаєте цьогорічне професійне свято?
– Настрій цього року й справді святковий, адже маємо заповнений портфель замовлень, а значить, є можливість забезпечувати людей роботою і своєчасно її оплачувати, виконувати інші соціальні зобов’язання. Нині середня зарплата по нашому підприємству становить 9,2 тисячі гривень. Щоправда, відчуваємо дефіцит кваліфікованих кадрів, не вистачає токарів, фрезерувальників. Більшість із них на заробітках, піднімають європейську промисловість. Один із варіантів вирішення проблеми – автоматизація виробничих процесів. Так, цього року обсяг наших внутрішніх інвестицій склав більше 24 мільйонів гривень. Їх переважно спрямували на запровадження енергозберігаючих технологій і придбання обладнання нового покоління. За рахунок підприємства навчаємо молодь працювати на ньому. Бажаючі освоювати нову техніку є, адже це – зовсім інші умови праці й значно вища зарплата. Але загалом проблему з кадрами, від якої потерпають нині вітчизняні промислові підприємства, потрібно вирішувати системно, й робити це слід на загальнодержавному рівні.
– Які святкові заходи заплановані на підприємстві до Дня машинобудівника?
– З нагоди професійного свята відбудеться традиційна зустріч із нашими шановними ветеранами. Для них передбачена матеріальна допомога, а для кожного працівника – премії.
Нам є що відзначати, адже наша продукція затребувана, є замовлення майже до кінця року. Отож маємо підстави з оптимізмом дивитися у майбутнє.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email [1]