- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Кременчуцький педагогічний коледж – школа для вчителів

На життєвому шляху трапляються визначні дати, що приносять радість і водночас хвилювання. Пройдено черговий часовий рубіж, за яким постають незвідані горизонти, випробування, перемоги. Своє 85-річчя Кременчуцький педагогічний коледж імені Антона Макаренка, уквітчаний яскравими перемогами студентів і щедрими здобутками викладачів, зустрічає впевнено. Освітній заклад – батько великої педагогічної родини, сивочолий і мудрий, – приймає привітання і сам вітає своїх вихованців, дружну родину педагогів. Нині – спільне свято кожного, хто отримав у затишних стінах коледжу (училища) благословення сіяти в серця і душі дітей добре, розумне, вічне…

Як усе починалося
КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ педагогічний коледж імені Антона Макаренка – передовий навчальний заклад зі складною структурою і численним студентсько-викладацьким колективом. Розпочав діяльність 85 років тому – 1 вересня 1931 року. Мав тоді зовсім іншу назву і знаходився в Лохвиці. За розпорядженням Народного комісаріату освіти технікум радянського будівництва реорганізували у навчальний заклад педагогічного спрямування.
У червні 1932 року Лохвицький педтехнікум вітав перших своїх випускників. Молоді вчителі отримали направлення на роботу в Харківську область, де особливо не вистачало педагогів, а при педтехнікумі організували вчительські курси. У перший рік їх закінчило 90 молодих людей.
Випуск за випуском юнаки і дівчата завершували навчання й відправлялися в школи, де на них чекали їхні перші учні. Не вистачало підручників, були перебої із зошитами, писати доводилося на газетних полях і обгортковому папері, але кількість охочих освоїти непросту вчительську професію не зменшувалася – навпаки!

Директор Кременчуцького педагогічного коледжу, заслужений учитель України Іван Васильович Гальченко. [1]

Директор Кременчуцького педагогічного коледжу, заслужений учитель України Іван Васильович Гальченко.

Із перших років існування педучилища його студенти демонстрували справжню жагу до знань, а завершуючи навчання, ставали кращими в своїй професії, багато з них продовжували освіту у фахових вишах.
У 1937 році педагогічний технікум перейменували у педшколу, а 1 січня 1945-го вона перетворилася на училище. Довелося відбудовувати основний корпус навчального закладу, вщент зруйнований фашистами, згодом відновила роботу бібліотека. Із 1947 року термін навчання збільшили до трьох років. Змінювалися директори, поступово оновлювався викладацький склад училища, зростала кількість абітурієнтів і випускників – незмінним залишався високий рівень підготовки вчителів.
У 1969 році за директорства Петра Карповича Бойка педагогічне училище змінило прописку, переїхавши в індустріально розвинений Кременчук. Саме в наддніпрянському місті школа майбутніх вчителів, як з любов’ю називають училище його випускники й викладачі, по-справжньому розквітла. Протягом 1970-х Кременчуцьке педагогічне училище неодноразово визнавали кращим на теренах республіки щодо організації умов навчального процесу, побуту й відпочинку студентів.
Із 1987 року і донині беззмінним керівником “кузні педагогічних кадрів”, що кілька років тому перетворилася на коледж, є заслужений учитель України Іван Васильович Гальченко. Завдяки його знанням, організаторським здібностям і вмінню знаходити спільну мову з людьми коледж не розчинився у вирі реформування, яке доволі болісно переживає нині вітчизняна система освіти, а залишився самостійним навчальним закладом, отримавши ліцензію на підготовку за першим рівнем вищої освіти (бакалавр) по двох спеціальностях – фізична культура і дошкільна освіта. В процесі ліцензування третя спеціальність – початкова освіта.
Педагогічний коледж сьогодні: сучасний, прогресивний, кращий
Сьогодні Кременчуцький педагогічний коледж імені Антона Макаренка має І рівень акредитації, де можна здобути кваліфікацію молодшого спеціаліста за фаховими напрямками: учитель початкової освіти, фізичної культури, вихователь дитячого садка.
Розповідає директор коледжу Іван Гальченко:
– За 85 років діяльності на базі училища, а нині – коледжу, сформовано і примножено цінну матеріальну базу, котра  повністю відповідає потребам програм і планів, за якими відбувається навчально-виховний процес. Комплекс програмного і методичного забезпечення у нашому навчальному закладі – один із найкращих не лише в області, а й в Україні. Найбільше наше багатство – злагоджений колектив високопрофесійних педагогів-однодумців, які допомагають учням і студентам здобувати теоретичні знання й вчать їх практичному застосуванню. Ветерани педагогічної ниви діляться своїм багатющим досвідом, зокрема методичними надбаннями, із молодими колегами, а ті в свою чергу допомагають комп’ютеризувати загальний навчальний процес і вивести його на технічно новий рівень.
На відділенні початкової освіти коледжу наразі навчається 386 студентів, дошкільної освіти – 241, фізкультурному – 147, на заочному відділенні – 70. У нашій великій дружній родині є й, так би мовити, молодша група – учні Полтавського обласного ліцею для обдарованої сільської молоді “Політ” і обласного ліцею із посиленою військово-фізичною підготовкою. Загалом студентсько-учнівська громада Кременчуцького педагогічного коледжу імені Антона Макаренка нараховує 1286 ліцеїстів і студентів. Викладацький склад навчального закладу – 141 фахівець різного профілю, вісім із яких мають звання заслуженого працівника освіти України. Близько 70 викладачів коледжу самі свого часу закінчили його й залишилися працювати в альма-матер, інші знайшли собі роботу за спеціальністю в навчальних закладах міста, області й України.

Учитель вищої категорії, викладач коледжу Ольга Григорівна Богомаз із вихованцями. [2]

Учитель вищої категорії, викладач коледжу Ольга Григорівна Богомаз із вихованцями.

ВІДДІЛЕННЯ початкової освіти є ровесником навчального закладу. Саме з його відкриття розпочалася славетна історія кременчуцької школи для вчителів, саме педагоги-“початківці” стали першими випускниками училища. Загалом же за десятиліття плідної роботи відділення дало професійний старт більш ніж 10 тисячам молодих учителів, які понесли світло знань своїм маленьким учням.
Нині відділення початкової освіти – це близько 400 активних, допитливих і здібних студентів, які навчаються на базі повної загальної чи базової середньої освіти. Під керівництвом мудрих і досвідчених викладачів вони, окрім основної, мають змогу опанувати й такі додаткові спеціальності, як, зокрема, керівник гуртка образотворчого мистецтва чи дитячого хореографічного колективу, соціальний педагог, учитель інформатики в початкових класах. Особлива гордість відділення – його випускники, які досягли значних професійних і життєвих висот. Серед них – ректор Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка, доктор філологічних наук, професор Микола Степаненко, директор департаменту освіти виконкому Кременчуцької міської ради, доктор філософії, доцент Геннадій Москалик…
ДОШКІЛЬНОМУ відділенню Кременчуцького педколеджу – 56 років. За цей час його закінчили близько
6 тисяч спеціалістів, отримавши благословення своїх мудрих наставників на роботу із найменшою й найдопитливішою аудиторією – дошкільнятами. Багато з тих, хто колись уважно слухав лекції про дитячу психологію і вчився майструвати смішних звіряток із паперу і соломи, згодом підкорили наукові вершини і стали методистами, відмінниками освіти України, здобули високі наукові ступені. Серед них – і професор, доктор педагогічних наук Кременчуцького національного політехнічного університету імені Михайла Остроградського Тамара Поясок, і кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора з навчально-методичної роботи Київського педагогічного університету імені Бориса Грінченка Марина Машовець, і помічник ректора Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка Світлана Павленко.
Не злічити імен кращих випускників дошкільного відділення, які уславили альма-матер своїми науковими і професійними здобутками, натхненною працею й принциповою життєвою позицією! Прагнуть не відставати від своїх попередників і нинішні студенти відділення, сумлінно виконуючи завдання викладачів, відвідуючи факультативи, гуртки. А в позаурочний час майбутні вихователі займаються волонтерською діяльністю. Даруючи своє тепло і щирість тим, хто цього найбільше потребує, вони знову й знову підтверджують істину, що педагог – це людина з великим серцем.
НАЙМОЛОДШЕ відділення Кременчуцького педколеджу – фізичного виховання. До послуг студентів, які вирішили у майбутньому стати вчителями фізкультури, – два затишних спортзали із сучасним обладнанням для тренувань, тенісний і тренажерний зали, футбольний майданчик зі штучним покриттям.
Викладачі відділення прагнуть не лише передати своїм студентам теоретичні знання, а й навчити їх практично застосовувати почуте в аудиторії. Майбутні вчителі фізкультури мають змогу відвідувати спортивні секції, тренуватися й брати участь у змаганнях різних рівнів.
Про ефективність роботи викладацького складу відділення свідчать спортивні та професійні досягнення студентів – тих, які вже закінчили коледж, і тих, які нині навчаються. Так, випускниця коледжу Діана Кюркчан стала одним із засновників і тренером спортивного клубу Київ “Дзюдо-Майстер”, вихованки іншої випускниці, Вероніки Кірєєвої, яка працює тренером з волейболу в Кременчуцькій ДЮСШ, – чемпіонки України в дитячій лізі серед школярів 2002 року народження.
Члени педколективу фізкультурного відділення коледжу продовжують закладені попередниками спортивні традиції, поєднуючи їх із новітніми технологіями заради підготовки вчителів-фізкультурників найвищого професійного рівня.
“Політ” – ліцей для обдарованих дітей
Одним зі структурних підрозділів Кременчуцького педагогічного коледжу ось уже 20 років є Полтавський обласний ліцей для обдарованої сільської молоді “Політ”. За рейтинговими показниками успішності він вважається одним із найкращих в Україні. Так, уже в цьому році 59 ліцеїстів стали призерами обласного етапу олімпіад, а дев’ятеро – здобули перемогу на всеукраїнському рівні. П’ятеро кращих учнів ліцею є стипендіатами Президента та Кабінету Міністрів України.
Ліцеїсти мають змогу обирати один із чотирьох предметних профілів, наприклад, поглиблено вивчати  українську чи англійську мови, математичні дисципліни й інформатику або ж занурюватися в історію й економіку.
– Якщо в старших класах загальноосвітньої школи передбачено два уроки іноземної мови на тиждень, то в ліцеї – 8–9 занять. Ми готуємо випускників, застосовуючи найсучасніші технології і засоби навчання, на базі нашої вітчизняної методики, що, без перебільшення, є найкращою в світі, – говорить про переваги навчання в ліцеї “Політ” директор коледжу Іван Гальченко.
До послуг учнів і студентів навчального закладу – сім комп’ютерних класів, оснащених за останнім словом техніки, заняття відбуваються в затишних аудиторіях і кабінетах, забезпечених інтерактивними дошками й іншими сучасними засобами навчання. До речі, два роки поспіль, у 2015-му і поточному, колектив ліцею “Політ” став переможцем національного етапу престижного конкурсу “Самсунг назустріч знанням”. Нагородою стали сучасний смарт-клас і телевізор найновішого покоління. Вартість отриманої в подарунок сучасної техніки загалом склала близько мільйона гривень. Вона постійно використовується на уроках з метою підвищення рівня знань і технічних навичок ліцеїстів.
Семестрові й державні іспити у педагогічному коледжі Кременчука протягом останніх років студенти складають із допомогою комп’ютерної техніки. Це автоматизує процес перевірки знань і робить неможливим вплив на його результати ззовні.
Після отримання дипломів випускники коледжу не зникають із поля зору своїх колишніх наставників.
– Ми відповідаємо не лише за якість і рівень знань, які отримують наші ліцеїсти та студенти, а й за їхню подальшу професійну долю. Наш навчальний заклад готує майбутніх учителів у першу чергу для державних закладів освіти переважно за кошти держави, тож ми зобов’язані сприяти їхньому працевлаштуванню, і ми це робимо, – наголошує Іван Васильович Гальченко.
“Ерудит”: інтелектуальний відпочинок для юних геніїв
Є в селі Потоки Кременчуцького району історична пам’ятка місцевого значення – колишній маєток графа Стокасімова. У роки війни тут розташовувався шпиталь Червоної Армії, згодом – допоміжна школа-інтернат. У 2010 році було капітально відремонтоване приміщення старої садиби – перекритий дах, замінені вікна, двері, комунікації, зроблене внутрішнє перепланування. Поруч збудували нову простору їдальню, звели господарські споруди, облаштували прилеглу територію і пляж на річці Псел. Після завершення реконструкції на території колишнього графського маєтку був відкритий навчально-оздоровчий комплекс “Ерудит” для обдарованої молоді Полтавської області, що став структурним підрозділом Кременчуцького педагогічного коледжу імені Антона Макаренка.
– “Ерудит” працює протягом всього року. На базі  проводяться предметні олімпіади, тренінги, а головне –  оздоровлюються юні знавці географії, історії, фізики й інших дисциплін, переможці предметних олімпіад і МАН. За зміну, що триває 10 днів, юні інтелектуали мають змогу в атмосфері затишку і комфорту поглиблювати свої знання з улюбленого предмета за допомогою кращих вчителів і викладачів області, а також змістовно відпочивати й знаходити собі нових друзів. До речі, перебування обдарованих дітей в “Ерудиті” безкоштовне – кошти на це виділяються із обласного бюджету, – продовжує директор Кременчуцького педагогічного коледжу Іван Гальченко.
З коледжу – до університету

Студенти коледжу проходять педагогічну практику у дошкільних освітніх закладах. [3]

Студенти коледжу проходять педагогічну практику у дошкільних освітніх закладах.

Рівень працевлаштування за обраною спеціальністю випускників всіх трьох відділень коледжу традиційно високий – не нижче 80 відсотків.
Отримавши професію на кваліфікаційному рівні молодшого спеціаліста, більшість випускників бажають вчитися далі. Для цього зазвичай потрібно їхати в інше місто, що доволі складно. Але вихованці Кременчуцького педагогічного коледжу мають змогу продовжувати навчання, так би мовити, вдома на базі консультаційного пункту Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.
– Викладачі цього вишу приїздять до нас, у Кременчук, і проводять заняття за дев’ятьма спеціальностями. Студенти консультпункту здобувають освіту заочно, маючи можливість працювати. Дворічний термін навчання дає змогу студентам здобути кваліфікаційний рівень бакалавра. Ще через два роки усі бажаючі можуть отримати диплом магістерського ступеня, – зазначає Іван Гальченко.
Студенти, які успішно закінчують перших два курси, отримують атестати про здобуття середньої освіти, складають ЗНО і за його результатами мають змогу вступати до консультпункту цього вишу, обравши будь-яку із дев’яти запропонованих учительських спеціальностей. Здобуваючи обрану професію у коледжі, молоді люди мають можливість паралельно отримувати вищу освіту за спорідненою спеціальністю, і по завершенні навчання в закладі І рівня акредитації одразу стають студентами третього курсу університету. Минають ще два роки, і вони отримують дипломи про здобуття вищої освіти.
На базі педагогічного коледжу діє й консультпункт Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Михайла Остроградського. У ньому шліфують свою професійну майстерність і підвищують кваліфікацію вихователі дошкільних закладів і вчителі-предметники із Кременчуцького, а також Семенівського, Глобинського і Козельщинського районів.
Допомагаючи майбутнім вчителям підвищувати рівень своїх знань, їхні наставники й самі постійно навчаються і вдосконалюють свою педагогічну майстерність. Для цього в коледжі проводяться різноманітні тренінги й семінари, на яких учасники обмінюються досвідом використання прогресивних технологій у навчальному процесі.
Змістовне дозвілля, спортивний азарт
Учні й студенти Кременчуцького педагогічного коледжу імені Антона Макаренка не лише навчаються з повною віддачею, а й мають змогу розвивати свої творчі здібності й змістовно відпочивати. У навчальному закладі діє дев’ять гуртків художньої самодіяльності, в яких задіяно близько 200 студентів і ліцеїстів. Чотири колективи мають звання народного – духовий оркестр “Роксолана”, джазовий гурт “Роксі бенд”, хореографічний колектив “Арабеск”, театр “Арлекін”.
Традиційним підсумком роботи творчих колективів навчального закладу є щорічний обласний фестиваль-конкурс “Студентська весна”. Також цьогоріч колективи коледжу вперше взяли участь у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі “Обдарована молодь”, організованому інститутом культури Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, що відбувся в березні в Полтаві. В хореографічному жанрі ансамбль коледжу “Сузір’я” став володарем Гран-прі.
Протягом ось уже 18 років команди коледжу тримають першість в обласних спартакіадах із волейболу, баскетболу, майбутні вчителі перемагають у змаганнях із тенісу, легкої атлетики.
Завзятим підкоряються спортивні вершини навіть міжнародного рівня! Так, випускниця коледжу 2002 року Ганна Мельниченко брала участь в Олімпійських іграх у Пекіні, Лондоні й Ріо-де-Жанейро, стала триразовою володаркою Кубка Європи з легкоатлетичного багатоборства, у 2013 році завоювала Кубок світу. Інша випускниця, Марина Лопушняк, у 2006 році здобула “срібло” на чемпіонаті світу із дзюдо, Надія Картошкіна, яка теж здобула в Кременчуці педагогічну освіту, в 2009 році завоювала “бронзу” на чемпіонаті світу в цьому ж виді спорту…
Скарбницю спортивних досягнень поповнюють і нинішні студенти спортивного відділення, виступаючи на міжнародних змаганнях із кікбоксингу, боксу, тхеквондо, легкої атлетики.
Кожен із членів дружної учнівсько-студентської громади педколеджу має можливість заявити про себе, стати найкращим. Так, протягом року в навчальному закладі тривають конкурси студентських курсових робіт, визначається найохайніша кімната (секція) гуртожитку, випускні групи змагаються за звання кращої. По завершенні навчального року на загальних зборах віншують переможців обласних, всеукраїнських,  міжнародних олімпіад і конкурсів, а також їхніх викладачів.
Кожен, хто переступає поріг Кременчуцького педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, одразу поринає у бурхливе студентське життя. Школа майбутніх вчителів стає для юних і завзятих першим серйозним університетом життя, іспити в якому майже всі вони складають на відмінно.

Юлія Думка-Кондратьєва,
“Зоря Полтавщини”.

Print Friendly, PDF & Email [4]