- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Дорожня стратегія: ремонт і контроль за збереженням автомагістралей

–Дорога М-22 Полтава – Олександрія – важлива транспортна магістраль області. Вона перебувала в критичному стані. Чверть століття тому востаннє проводили ремонт, притому ямковий. У цьому році її ділянка (від 48-го до 75-го кілометра.– Ред.) підпала під капітальний ремонт і профінансована з Державного бюджету, – пояснює представникам ЗМІ голова облдержадміністрації Валерій Головко.
Очільник виконавчої влади області приїхав проінспектувати хід ремонтних робіт на автошляху, зокрема й мосту через річку Кобелячок. Споруду ремонтують капітально, тому автомобільний потік іде через село Вишневе (колишнє Свердловське. – Ред.) Кобеляцького району.
– На ремонт доріг Полтавщини цього року із Державного бюджету отримали майже 600 мільйонів гривень. На автошлях Полтава – Олександрія витратили половину – 300 мільйонів. Роботи розпочалися влітку. Плануємо, що 15–20 листопада капремонт визначених ділянок магістралі остаточно завершать, – додав Валерій Головко.
– Нині триває накриття основного шару, так званий холодний ресайклінг. Цю технологію застосовують лише в трьох областях України – Полтавській, Хмельницькій та Одеській. Європейці вже давно її використовують. Вона виходить трішки дешевшою, ніж капремонт, але за якістю й гарантією її можна до нього прирівняти, – розповідає начальник Служби автомобільних доріг у Полтавській області Володимир Трояновський. – Відповідна машина – ресайклер – підготувала основу. Фактично це бетон. Потім він зверху накривається захисним шаром асфальтобетону і тільки після цього буде покладений верхній шар асфальту, так званий ЩМА – щебенево-мастичний асфальтобетон зі спеціальними добавками, емульсіями, водозахисний. Компанія ТОВ “Ростдорстрой”, яка нині виконує ремонтні роботи, дала нам гарантію замість п’яти на десять років.
За словами Валерія Головка,  потрібно не лише відремонтувати дорогу, а й проконтролювати її збереження. Тому на автошляху планують створити майданчики із вантажними комплексами, щоб контролювати транспортну магістраль щодо перевантаження. Інші ділянки дороги Полтава – Олександрія, які не відремонтували цьогоріч, запланували оновити наступного року.
– Робимо проекти, – додає Володимир Трояновський. – Капремонт відбувається на відрізку посередині автошляху від Полтави до Кременчука, бо тут зосереджені основні проблемні ділянки – мости. У цьому році їх зробимо, а на початок наступного уже буде готовий проект на ремонт відрізків до Кременчука й Полтави. Постараємося, тільки-но дозволить температурний режим, почати роботи. Із грудня подамо проект на майданчик Prozorro (електронна система публічних закупівель. – Ред.).
Проте М-22 – не єдина магістраль, яку ремонтуватимуть у 2017-му. Як розповів Валерій Головко, з наступного року в Дніпропетровській і Полтавській областях розпочинається грандіозний проект – капітальний ремонт автошляху Р-52 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка. Він додав, що під час ремонту магістралі передбачена об’їзна дорога вздовж Кобеляк. Нині ведуться відповідні підготовчі технічні роботи, зокрема відведення земельних ділянок.
– Збиратимемося в Кобеляках, утворимо робочу групу й проведемо громадські слухання, залучатимемо підприємців до створення інфраструктури по новій об’їзній дорозі, – анонсував голова облдержадміністрації.
– Для Полтавщини виділили 300 мільйонів гривень на створення дорожньої розв’язки між двома областями. Уже рішення підписане парламентським бюджетним комітетом і першим віце-прем’єром Степаном Кубівим. Кошти вже є. Проекти подані. Зокрема наш інвестпроект нині знаходиться у Мінекономіки. Тому тільки-но розглядатимуть бюджет, включимося в роботу й відстоюватимемо максимальну суму коштів для освоєння на цю дорогу. Автошлях Р-52 є стратегічно важливим. Минулоріч інтенсивність руху по ньому складала до 100 машин за годину, нині до 500. Дорогу фактично роздавили. Її реконструюватимуть подібно до дороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, створять додаткову смугу, – поінформував Володимир Трояновський.
До слова, Валерій Головко зазначив, що з італійською компанією “Тодіні”, яка ремонтувала автошлях М-03, угоду скасовано. Працює інспекція щодо з’ясування якості виконання умов домовленості.

Анна ВАСЕЦЬКА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email [1]