- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Микола Данилейко: “Треба жити не минулим, а сьогоденням і майбутнім”

Одним із флагманів вітчизняного машинобудування вже багато років поспіль є ПАТ “Кременчуцький завод дорожніх машин”. Головний профіль цього потужного підприємства з більш ніж 145-річною історією – розробка і виробництво асфальтозмішувальних установок. На підприємстві розроблено близько сотні модифікацій подібного обладнання. Експортна географія “Кредмашу” – понад 40 країн світу. Про сьогодення підприємства і перспективи розвитку розповідає голова спостережної ради – президент ПАТ “Кременчуцький завод дорожніх машин”, заслужений машинобудівник України Микола ДАНИЛЕЙКО.
– Так історично склалося, що робота “Кредмашу” мала переважно східну орієнтацію. Одним із наших найбільших замовників були Росія, інші країни СНД. Були часи, коли за рік на нашому підприємстві збирали й реалізовували до 500 асфальтозмішувальних установок. Але треба жити не минулим, а сьогоденням і майбутнім. Так, ситуація на сході України й економічні негаразди негативно вплинули на формування портфеля замовлень. Оскільки співробітництво із нашими східними партнерами суттєво скоротилося, вирішили переорієнтовуватися на європейський ринок. Для цього потрібно отримати відповідний сертифікат ЄС, що дасть нам право торгувати із країнами Європи, у тому числі з Румунією, державами Балтії, підтвердити свою присутність на болгарському ринку. Наша продукція пройшла надзвичайно складні випробування, ми підготували пакет документів, необхідних для сертифікації, й чекаємо позитивних результатів.
За словами Миколи Івановича, європейський ринок доволі складний, але надзвичайно перспективний:
– Німеччина, Франція, Італія є, так би мовити, “законодавцями моди” в дорожньому будівництві. Але Кременчуцький завод дорожніх машин уже багато років успішно конкурує із європейськими підприємствами на ринку пострадянського простору і має потужний потенціал для розширення сфер зовнішньої торгівлі у західному напрямку.
ПАТ “Кредмаш” поступово переходить на модельний ряд змішувачів нового покоління, зокрема КДМ 208 (виробнича потужність – 80 т асфальтосуміші за годину), КДМ 206 (160 т/год), КДМ 201 (110 т/год). Ці установки виготовляють асфальт, якість якого відповідає міжнародним вимогам і годиться для будівництва автошляхів міжнародного значення:
– Виготовлені на нашому підприємстві установки працюють на ремонті автошляху Київ– Харків. До речі, ми свого часу брали участь у будівництві магістралі Одеса–Київ, інших найбільших транспортних артерій в Україні й за кордоном.
Асфальтозмішувачі й запчастини до них – не єдиний напрямок роботи ПАТ “Кредмаш”. На заводі успішно освоїли й розвивають виробництво багатофункціональної техніки для комунального господарства – розкидачів піску, автополивомийок тощо. На кременчуцьких вулицях цієї зими пройшла успішну апробацію розроблена й виготовлена на заводі “Кредмаш” пересувна установка РА-801. Компактний регенератор асфальту є незамінним для поточного ямкового ремонту доріг. Він працює швидко, якісно заробляючи ями асфальтом, який уже використовувався.
– Ми маємо всі технічні можливості для участі в капітальному ремонті автошляху Полтава– Олександрія, зокрема ділянки між обласним центром і Кременчуком, який має розпочатися в цьому році. Про це йшлося під час ділової зустрічі з головою Полтавської облдержадміністрації Валерієм Головком. Наразі чекаємо результатів завершення тендерної процедури, – зазначив Микола Данилейко, говорячи про перспективи роботи очолюваного ним підприємства.
На жаль, економічна та політична нестабільність в країні позначилася на роботі ПАТ “Кредмаш”. Але, незважаючи на труднощі, у лютому цього року, за словами Миколи Данилейка, підприємство виконало планові показники більш ніж на 103 відсотки.
– Сподіваємося, що цьогорічна весна принесе позитивні зміни в динаміці нашої роботи. Тож у майбутнє ми дивимося з надією, але маємо певні проблеми із відвантаженням нашої продукції, зокрема запчастин, в Казахстан, Росію, де працює близько 20 тисяч виготовлених на “Кредмаші” асфальтних установок. Автомобільний колапс, який пережили наприкінці лютого, – результат втручання політики в економіку, від чого неабияк страждають вітчизняні підприємства, які роблять чималий внесок у наповнення бюджетів усіх рівнів, – зазначив Микола Данилейко. – На нашому підприємстві нині працює близько 2 тисяч людей, яким потрібно годувати свої сім’ї. Якщо ми не виконуватимемо свої зобов’язання перед замовниками, це матиме вкрай негативні наслідки не тільки для нашого підприємства, а й загалом для вітчизняної промисловості, яка й так переживає далеко не найкращі часи. Тож економічному підйому сприятиме не реалізація чиїхось політичних амбіцій, а виважена державна політика у цій сфері. Всі цивілізовані країни підтримують власних виробників, намагаються створити для них сприятливий експортний інвестиційний клімат. У нас поки що про це мова не йде. Втім навіть без сторонньої підтримки ми можемо працювати, аби тільки ніхто не заважав. А потенціал для розвитку в нас є – маємо необхідну технічну базу й висококваліфікованих спеціалістів. Тож якщо будуть замовлення, буде й робота. Проте, щоб отримувати замовлення без перешкод, в українських реаліях, на жаль, недостатньо бути кращими у своїй сфері. Й усе ж сподіваюся, що професіоналізм, відповідальність, вміння бачити перспективу будуть визначати стратегію економічного розвитку і підприємств, і галузей, і держави.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email [1]