- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

У рейс до Львова наш “Тарпан” проводжав міністр інфраструктури

24  червня в Києві на залізничному вокзалі “Дарниця” за участю міністра інфраструктури Максима Бурбака, генерального директора Укрзалізниці Бориса Остапюка, голови наглядової ради ПАТ “КВБЗ” Володимира Приходька відбулася презентація нового транспорту соціального призначення виробництва Крюківського вагонобудівного заводу.
По-перше, це міжрегіональний швидкісний двосистемний електропоїзд, по-друге, приміський дизель-поїзд. Обидва потяги стояли на коліях, мов брати з однієї української родини: потужні, гарні, довершені.
На пероні – розгорнута виставка-презентація транспорту соціального призначення ПАТ “КВБЗ”.
Максим Бурбак, Борис Остапюк, Володимир Приходько та інші учасники заходу разом з численними представниками засобів масової інформації оглянули виставку, затим зайшли до дизель-поїзда. Володимир Іванович розповідав міністру та генеральному директору головного залізничного відомства країни про особливості й переваги цієї техніки, вони зацікавлено слухали, ставили запитання.
Затим настала черга електропоїзда. Усі звернули увагу на його назву – “Тарпан”. Оскільки він цього дня відправлявся у рейс за маршрутом “Київ–Львів”, то старший стюард доповів міністру інфраструктури про готовність до подорожі. Максим Бурбак та Борис Остапюк пред’явили електронні квитки на проїзд. Стюард нагадав їм номери місць, запросив до вагона.
Керівники, до яких долучилися також народний депутат Юрій Шаповалов, заступник генерального директора УЗ Максим Бланк, начальник Української залізничної швидкісної компанії Леонід Лобойко, розташувалися у вагоні другого класу за столиком, журналісти теж зайняли місця. І поїзд рушив у дорогу до станції Київ-Пасажирський. У цей момент усі присутні, не змовляючись, дружно зааплодували. Працівники буфету прикотили візок із продуктами, адже у наших електропоїздах можна не тільки придбати напої, бакалію у вагоні з баром, а й організувати харчування пасажирів, як у літаках, – з доставкою до місця. Запропонували всім присутнім мінеральну воду, чай, каву.
– Щось до кави? – запитала симпатична дівчина міністра інфраструктури.
– Щастя! – Максим Бурбак доповнив свою дотепну відповідь сяйливою посмішкою.
Радісний і піднесений настрій панував у вагоні. За вікном пропливали столичні краєвиди, переїхали міст через Дніпро.
Володимир Приходько говорив про те, наскільки важливо, що Україна придбала міжрегіональні поїзди вітчизняного виробництва. Адже поки не покажеш новий продукт у себе вдома, його практично неможливо продати покупцям з інших країн. І якщо держава підтримує бізнес закупкою нової техніки, показує її в дії, потім це окупиться сторицею – надходженням валюти від експорту.
Згадали не таку тривалу, але таку насичену подіями історію українського пасажирського вагонобудування, що бере свій початок з 2001 року. Борис Остапюк добре пам’ятає перші вагони та столичні експреси від КВБЗ, він підкреслив, що на той час працював заступником начальника головного пасажирського управління. Це спілкування було живим та органічним обміном думками між людьми, які роблять одну велику і важливу державну справу. І це справді так.
Ось і перон вокзалу Київ-Пасажирський. Люди з сумками та валізами вишикувалися в чергу та почали заходити до вагонів. Вони зразу ж могли оцінити гарний інтер’єр, зручність сидінь, наявність місць для багажу. Адже електропоїзди КВБЗ за технічними характеристиками та рівнем комфорту для пасажирів відповідають кращим світовим зразкам у своєму класі.
О 17 годині 20 хвилин настала найбільш хвилююча мить цього дня. Прозвучало оголошення по вокзалу про відправлення електропоїзда Інтерсіті+ до Львова. Бортовий комп’ютер повідомив, що двері зачиняються. Безшумно і плавно машина рушила з місця, набираючи швидкість.
Тут же, на пероні вокзалу, відбувся брифінг для журналістів. Міністр інфраструктури звернувся до присутніх:
– Це дуже важливо, що ми сьогодні відправили в рейс електропоїзд, зроблений у Кременчуці. Виконано окреме доручення Кабінету Міністрів.
Він подякував колективу КВБЗ за працю. І додав, що це перше виконане доручення уряду, але, він упевнений, не останнє. Він також підкреслив, що електропоїзд йому дуже сподобався і як міністру, і як одному з перших пасажирів. Висловив сподівання, що залізничники та пасажири поїзда будуть зберігати його у відмінному технічному стані, чистоті й порядку.
Того дня сталася ще одна приємна подія. З Києва до Одеси в обкатний пробіг вирушив другий електропоїзд КВБЗ – міжрегіональний швидкісний електропоїзд ЕКр1-002 “Тарпан”. З
1 липня він почав регулярні рейси за цим напрямком.
Як нам повідомив головний конструктор Георгій Ігнатов, обидва поїзди успішно здійснили свої перші рейси і для них почалися звичайні трудові будні на залізниці. Щасливої дороги вам, наші електропервістки! І всьому нашому колективу – теж!
Кременчук–Київ–Кременчук.

Ганна КУДІЯРОВА

Print Friendly, PDF & Email [1]