- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Як навести лад на ринку перевезень

Нині в області тривають різні заходи щодо боротьби з нелегальними перевізниками й приведення до законодавчих норм даного сегмента сервісу. На цьому під час тематичної наради наголосив голова облдержадміністрації Олександр Удовіченко.
– Певний шлях ми уже пройшли, причому інтенсивно. Але є ще дуже багато проблем, які необхідно вирішити, об’єднавши зусилля. Ситуація складна, в ній задіяно багато людей – перевізники, пасажири, органи місцевого самоврядування, виконавчі структури. Досі залишається проблемним приведення до законодавчих норм і прозорої роботи всієї системи автостанцій. Тому ми маємо співпрацювати з правоохоронними й контролюючими органами міністерства доходів і зборів, – підкреслив Олександр Удовіченко.
На зібранні виступили представники центральних органів, що займаються цією проблемою, зокрема заступник голови Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті Федір Плошай, начальник відділу внутрішніх перевезень департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Володимир Балін, віце-президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Володимир Вакуленко.
– Сьогодні немає такого терміна, як нелегальний перевізник, при цьому згідно з позицією профільного міністерства в новій редакції закону його не треба вводити. Але сьогодні є перевізники, які здійснюють регулярні перевезення під іншими видами – регулярні спеціальні, нерегулярні та для власних потреб. Тому в новій редакції Закону України “Про автомобільний транспорт”, яку ми направили до Кабінету Міністрів, чітко визначені ці види перевезення і їх критерії. Прописані норми унеможливлюють здійснення таких перевезень у регулярному сполученні, й у разі порушення пропонується встановити вищі штрафні санкції. Сьогодні достатньо сучасної нормативної бази, щоби навести лад на ринку перевезень, – наголосив Володимир Балін.
За словами Володимира Вакуленка, три фактори, які заважають розвиватися пасажирському транспорту держави, – це тарифна політика, пільгові й нелегальні перевезення. Останні щорічно з бюджету України забирають близько 20 мільярдів гривень.
– З метою легалізації пасажирських перевезень проведено моніторинг пасажиропотоку на маршрутах “Полтава – Київ” і “Кременчук – Київ”. На напрямку “Полтава – Харків” спільними діями Укртрансінспекції регіону, прокуратури Полтавщини і Харківщини, Державтоінспекції області вдалося майже цілком припинити перевезення пасажирів нелегальними перевізниками. З метою оперативного реагування на незаконні перевезення створено спеціальну робочу групу, – зазначив у своїй доповіді директор департаменту інфраструктури та туризму облдержадміністрації Віктор Шадчнєв.
Заступник начальника УДАІ УМВС України в Полтавській області Ігор Палієнко навів невтішні дані: статистика за січень свідчить про значне зростання дорожньо-транспортних пригод за участю й із вини пасажироперевізників. Зокрема за попередній місяць сталися 5 ДТП, за цей період 2013-го – 1. Тяжкість аварійних ситуацій теж зросла, оскільки травмовано 16 осіб, а минулого року – 3 людини.

Анна ВАСЕЦЬКА
“Зоря Полтавщини”

Print Friendly, PDF & Email [1]