– А де найбільше споживають пряників? – запитує директор ЗАТ  “Кобеляцький завод продтоварів “Мрія” Надія Карнаух. І сама ж  відповідає: – Звичайно, у селах!
 Може, ще й тому, що, не беручи до уваги доступну ціну, в селах  найвідчутніше збереглися давні традиції, зокрема й у харчуванні, де  перевага надається натуральним продуктам. А пряники споживали ще в  Стародавньому Єгипті та Стародавньому Римі. Випікали їх із медом. А за  часів Київської Русі їх навіть називали “медовим хлібом”, який на цих  теренах відомий із 
 ІХ століття. Тож ці ласощі, здавалося б, такі прості, мають цікаву  історію. І з простого “медового хліба” часто й сьогодні перетворюються у  весільне пригощання, у святкові ласощі від Святого Миколая.
 Треба зізнатися, що завод продтоварів “Мрія” ми не шукали через  Інтернет, у районній раді нам порадили побувати там, зазначивши, що це  одне з підприємств, яке розвивається, працює із нарощуванням обсягiв  виробництва, що на сьогодні вже великий плюс. І відчутно поповнює  районний бюджет. На запитання про те, як це вдається колективу за  непростих нинішніх реалій, Надія Василівна пояснила:
 – За рахунок якості виживаємо, дотримуємося ГОСТів ще радянської доби, виробляємо продукцію тільки із натуральної сировини. 
 Це багато про що говорить – сьогодні одна із фабрик навіть цукерки  виробляє за ГОСТами (державними стандартами) радянської доби, коли ми ще  й гадки не мали про ГМО та всілякі шкідливі для здоров’я добавки, що  позначаються літерами Е. Завод виготовляє не тільки пряники, а й вівсяне  печиво, східні солодощі, цукерки, зефір, мармелад, мінеральну воду,  безалкогольні напої. Продукція виробляється згідно з діючими  рецептурами, її якість контролюється лабораторією. Вся сировина  натуральна, але ціни на неї зростають постійно, що додає проблем.
 – Два місяці тому олію брали по 8 гривень, зараз – по 10,80, сухе  знежирене молоко – по 12, через три місяці – по 26 гривень, маргарин  коштував 7, зараз – 11,80, – розповідає директор. 
 Єдиний інгредієнт, якість якого не залежить від місцевих виробників, –  заморське какао, яке нині не те, що було колись, це, мабуть, усі  господарки помітили навіть у себе вдома. 
 Як самостійне підприємство завод працює з 1985 року – раніше це був цех  Новосанжарського харчокомбінату, який спеціалізувався на прийманні 
 та переробці сільськогосподарської продукції. Надія Карнаух очолювала  його з 1971 року. Нині на заводі 144 працівники, є власний млин,  автотранспорт для перевезення готової продукції, і автопарк підприємства  поповнюється так само, як і  розширюється асортимент продукції. А  споживають її не лише в Полтавській області, а й у Харківській,  Дніпропетровській, Миколаївській, Одеській. Минулого року здійснили  реконструкцію котельні, пустили нову лінію з виробництва пряників із  начинкою (яблуко, абрикос, вишня), зовсім недавно почали випускати  пряники “До посту”. Нові види продукції – то турбота в першу чергу  технологів Наталії Панічевської і Марини Скрипник, але дегустацію  проводять усі разом – майстри, лаборанти, головний економіст Алла  Руденко, директор Надія Карнаух. І, смакуючи новинки, уточнюють, що  додати, чого зменшити у рецепті. Тому й смачно! Тому й так багато  нагород має продукція заводу. Ще у 2002 році в рамках Національного  рейтингу “Краща торгова марка” пряники “Фестивальні”, “Каштан”,  мінеральна вода “Касьянівська” нагороджені золотими медалями з правом  нанесення їх зображень на етикетку. У 2005 році на цьому ж конкурсі  “Касьянівська” одержала другу медаль, а в серпні 2007 року на Х  Міжнародному конкурсі – третю. 
 Розповідаючи про здобутки колективу, директор Надія Карнаух скромно  промовчала про те, що їй присвоєно звання “Почесний громадянин  Кобеляцького району” і почесне звання “Заслужений працівник  промисловості України”. Завод і створено, і збережено свого часу завдяки  її турботі, й сьогодні Надія Василівна робить усе для того, щоб смачні,  як у давні роки, ласощі вироблялися за передовими технологіями, на  сучасному обладнанні спеціалістами з високим рівнем професійної  майстерності. Звідси й успіхи. І – смачні пряники до чаю, до молока  сільським діткам і бабусям. Хоч і міські споживачі добре знають  продукцію “Мрії” – вона не залежується на прилавках, зокрема і в  Полтаві.
