- Зоря Полтавщини. Громадсько-політична газета - http://www.old.zorya.poltava.ua -

Об’їзд. Хто – “за”, хто – “проти”

Про план будівництва нової об’їзної дороги стало відомо кілька років тому. Тепер це – реалія, будівництво триває, започатковане воно з села Балівки Дніпропетровської області. Захотілося на власні очі побачити нову автомагістраль. Дорога справді красива, широка, але… без освітлення, хоча частину автотраси вже здано в експлуатацію і нею дозволено рух автотранспорту.

– Через відсутність освітлення траплялися дорожньо-транспортні пригоди, – розповідають робітники, задіяні на будівництві. – Поряд із дорогою ще немає автозаправок, кафе. Водіям ніде перекусити, а в разі ДТП – викликати допомогу.

Повертаючись до Кобеляк, спілкуюся з людьми, які виносять на трасу на продаж свій крам. Охоче діляться думками жителі села Красного. Селяни, а це зокрема пенсіонери, розповіли, що виносять продавати товар, аби хоч трохи заробити, адже на саму пенсію не проживеш. Хоча їм і заважає гул машин, що їздять мимо їхніх осель, але ж усе-таки й приробіток якийсь мають.

– Коли ремонтували міст через Ворсклу, зменшилась кількість автобусів, стало важче добиратись до Кобеляк, – розповідають красняни. – А об’їзна позбавить приробітку.

Тож селяни – проти об’їзду. Але чи врахується їхня думка? Мешканці інших сіл Кобеляцького району теж висловлюються проти будівництва нової магістралі. У окремих громадян розвинений бізнес за рахунок потоку автотранспорту нині існуючим шляхом. Це і придорожні кафе, і магазини, і АЗС, і заклади відпочинку. Засновник закладу має прибуток, а кобеляцькі й сільські жителі – робочі місця.

У влади міста – інша точка зору. На сьогоднішній день головна проблема Кобеляк – суцільний потік транзитного транспорту. Вантажівки розбивають міські дороги вщент. Фактично вони вигортають дорожнє покриття.

– Левова частка видатків з міського бюджету витрачається на ремонт доріг, – говорить Олександр Ісип, міський голова. – Щоб ремонтувати основні магістралі й утримувати інші дороги в стані, близькому до задовільного, коштів потрібно разів у десять більше, ніж маємо. Щороку міська влада звертається з клопотанням до різних інстанцій, щоб отримати дотації.

Вже не один рік керівництво райцентру намагається вирішити питання про передачу мосту через р. Ворсклу і транзитних доріг, які проходять Кобеляками, із міської комунальної власності у державну. Тоді кошти, що витрачаються на ремонт споруди і автошляху, можна було б направити в інше русло – на поліпшення інших сфер життя населення міста. Водночас із зменшенням транзитного потоку знизиться рівень забруднення повітря, менше псуватимуться комунікації, житлові будинки.

– Навколо кожного цивілізованого міста повинна бути об’їзна дорога. І це нормальна європейська практика, – говорить Олег Решетило, голова районної державної адміністрації. – Потік автотранспорту в містах Європи зазвичай відведений за межі міста.

Отже, хочемо ми того чи ні, цивілізація йде до нас. Як об’їзна дорога відобразиться на житті Кобеляк, покаже час.

Print Friendly, PDF & Email [1]